Jeg slapp med nød og neppe unna narsissistens ødeleggende ondskap

Ny bok av Anita Sweeney som anbefales på det sterkeste, for kunnskap er makt, og kunnskap om psykopater og narsissister er den mest effektive beskyttelsen man kan tilegne seg når det gjelder slike destruktive skapninger.

Narsissister er en av de største truslene mot oss vanlige mennesker, og den coverte narsissisten er den farligste, da slike er meget vanskelige å avsløre. Jeg har selv vært i et forhold med en, og det tok meg fire mnd før jeg så smått begynte å fatte mistanke, og syv mnd før jeg ble sikker i min sak, og hovedgrunnen til det var at jeg gjennom flere år har lest meg opp på psykopati og narsissisme, men teori og praksis er to forskjellige ting, så det å komme i klørne på et slikt samvittighetsløst vesen er noe helt annet og mye mer ubehagelig enn å lese om det. Hadde forholdet sluttet tidligere enn det gjorde, så ville jeg nok ikke blitt sikker i min sak, da ville jeg nok grublet på hva det egentlig var som skjedde, og kansje også blitt dypt deprimert, men tidsaspektet fra jeg fattet mine første mistanker til jeg kom fram til konklusjonen om at jeg var sammen med en covert narsissist kunne ikke vært bedre for mitt vedkommende.

Og syv mnd er forholdsvis kort tid, for på den tiden klarte ikke overgriperen å få meg under den kontrollen vedkommende hadde planer om, og når en narsissist ser at han/hun ikke klarer å kontrollere offeret han/hun har plukket ut, så begynner han/hun å se seg om etter et nytt og gjerne svakere offer som kan utnyttes. Og som de overgripere de er vil de helst ha ofre som er enklest mulig å manipulere. Narsisisster er avhengige av å ha tilgang til energi fra andre mennesker da de selv ikke har noen sjel og dermed ingen kontakt med kilden som gir oss livlyst, evnen til å forstå andre og empati, mao psykopater og narsissister er parasitter, som er helt avhengige av deg og meg, men når de har sugd et offer tomt, når det ikke er mer å hente for parasitten, så må partneren skiftes ut med en ny. Vi kan klare oss fint uten dem, ja verden ville faktisk blitt et mye bedre sted for oss virkelige mennesker hvis vi fikk bukt med parasittene som utgir seg for å være mennesker.

“Det er ofte svært vanskelig å avdekke en narsissist, med mindre du lever eller jobber tett på vedkommende. De fremstår gjerne som engleaktig snille, kjærlige og perfekte. Ofte er det kun de aller nærmeste som får stifte bekjentskap med den mørke siden av denne personlighetsforstyrrelsen. For deres barn, partnere og kolleger, kan det bety psykisk skade og mèn over år.” Les videre her: http://frilanser.tjenester.org/den-engleaktige-nabokjerringa-ulv-i-fareklaer-covert-narsissisme/

“Når det kommer til psykopaten så har vi med to forskjellige personer å gjøre; maske-psykopat og ekte-psykopat. Du savner den ene av de to, jeg tror ikke vi trenger å være rakettforskere for å forstå hvem. Maske-psykopat er borte. Avgått ved døden. Savnet i strid. Jeg vet dette gjør vondt, det er smertefullt.Tapet trenger å sørges. I tillegg til tapet av maske-psykopat, så har du en bråte av mishandling lesset over på deg av ekte-psykopat. For å toppe denne cocktailen av sorg og traume så er det ikke verre enn at maske-psykopat og ekte-psykopat bebor den samme kroppen! Du blir altså minnet på den snille og gode maske-psykopat hver gang ekte-psykopat mishandler deg. Det er megaforvirrende, og bare en annen psykopat ville ikke bli satt ut av en slik surrealistisk sammenblanding.”

Psykopater kan ikke leve uten oss, men vi kan leve uten dem – http://olehartattordet.blogg.no/1459108787_psykopater_kan_ikke_l.html

 How the Narcissist Experiences “Love”                                                                                                                           z8SgF71VZWA

“En introduksjon til boken om narsissister og deres nettverk av “flygende aper”, der jeg snakker litt om hvilken tema jeg skriver om og kapitlene i boken. Boken tar opp hva som kjennetegner narsissister, hvorfor de er slik, om de kan endre seg, hvordan du blir kvitt dem, hvordan du kan “snakke narsissistisk”, hvordan det offentlige hjelper narsissister med mishandlingen, med mer. 

Det sies at hele 15 % av befolkningen har en personlighetsforstyrrelse, der narsissister, sosiopater og psykopater tilhører. Mange har opplevd direkte og indirekte hvordan deres liv blir snudd på hodet og varig skadet av omgang med narsissister. For meg er det rett og slett blitt et «kall» å opplyse om hvordan de er, hvorfor de er slik, hvordan du best kan håndtere dem, sameksistere med dem om du vil og må, eksponere dem, komme deg unna dem og ta tilbake makten over eget liv igjen.

Nettopp fordi hjelpeapparatet, rettsvesenet, politiet, barnevernet og andre offentlige instanser lar seg lure og bedra av narsissister, eller verre skjermer dem, blir de utsatte sykeliggjort og stemplet som problemet. Det er uhørt og en tragedie. Jeg finner det derfor viktig å sette fokus på hvordan vi sammen skal endre dette giftige og farlige bakvendtlandet, for vi mangler kompetente fagfolk som ser alvoret og ikke lider av handlingsvegring.”

Anita Sweeney

Boken kan du kjøpe her: http://www.1stwavebooks.com/nettbokhandel/null-kontakt-og-motmakt-narsissister-medlopere-og-flygende-aper/

En introduksjonsvideo til boken om narsissister og deres nettverk av “flygende aper”  av Anita Sweeney

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg