Tidstyveri og og troen på at ens egen uvitenhet er en styrke

Mange tror at det å bli sint eller irritert er unormalt, men det er det ikke, det er høyst menneskelige egenskaper som både kan være positive og negative. Å bli sint eller irritert fordi man søler kaffe eller ikke finner noe man leter etter er bortkastet energi, men å bli sint eller irritert fordi noen sprer informasjon som er feilaktig, og som kan bli oppfattet av andre som korrekt informasjon er positivt i den forstand at man kan bruke det sinne eller den irritasjonen man kjenner når man oppdager slikt til å forklare hva det er som er galt med det som blir formidlet.

Det kan virke som om personer som feilinformerer er mer opptatt av å få oppmerksomhet enn de er av å formidle korrekt informasjon. Svært sjeldent legger de ved dokumentasjon som støtter opp om deres påstander, istedet formidler de sin egen subjektive oppfatning som de forventer seg at andre skal se på som objektiv. Og spør man om beviser, eller rett ut forteller at det de formidler er uriktig, så bruker de gjerne hersketeknikker som avledningsmanøvre der strategien er å få fokus vekk fra deres manglende dokumentasjon og fokus over på deg og din person fordi du påpeker det uriktige i det de formidler.

Her er et veldig godt eksempel på hva jeg vil frem til, der jeg la ut en artikkel om narsissisme på fb http://www.psykopaten.info/2015/06/sjekkliste-for-a-bekrefte-om-du-har-vokst-opp-med-en-narsissist/, og en av de som kommenterer der formidler feilinformasjon, som jeg da må tilbakevise slik at folk som ikke vet noe om dette emnet skal begynne å tro på feilinformasjonen som serveres:

NN: “- sikkert riktig, og klokt skrevet men er det noen vits i å gå videre med disse tingene her såå lenge. Narcissist-klubben kan bli veldig mye mer narcissistisk enn et enkelt Ego… – ! Det du snakker om er vel Ego . Han er psykopaten, narcissististen ! Det illusoriske selv som ikke vil deg vel. Maktstrukturer og slikt som politikken dreier seg om , hæren, skolen, syke-pyramide-strukturen. f.eks… Hold din kjeft; -legen vet best, og overlegen er veldig overlegen, han kan gøre deg til en scizoid scizofren psykopatetisk psykopat før du får sagt svisj. Henge fast i gamle traumer og spor, i stedet tilgi psykopaten i deg selv og i andre. For HAN/HUN er overalt ! …. – Går det ann å se på sammenhengen mellom Psykopati og verdens maktstrukturer og egen tilkortkommenhet svakhet og misfornøyd med seg “selv” (eg ego ) ergo manglende evne til å ” Stå i seg Selv ! Stolt og ærlig og svare sjefen/psykopaten din sannhet ! akkurat slik det passer deg : Gjerne med vennlighet ; Det finnes det vi kaller Ofre og det vi kaller overgripere. Begge griper dypt inn i den annens liv ! Sannheten er at BEGGE er ofre for sitt eget syke sinn ( dette er noe som er overalt ; dette syke sinnet ; også i meg og deg, ikke bare i the Clitonsfamily)) På tide å gå videre , Konflikten kan løses gjennom forståelse og tilgivelse av ego /djevel/psykopat/svin. Bare i gjennom vår EGEN transformasjon kan verden transformeres. Dette er en dyp hemmelighet som man burde grunne på hver dag. Kan JEG forandre min verden / Verden ? Den psykopatiske samfunns-strukturen ?”

Ole-John Saga: “For det første, hvis man har en selvstendig vilje, så leser man ikke noe man ikke vil lese, med mindre man blir tvunget til å lese noe. Tror du at det er mange som blir tvunget til å lese det jeg legger ut på veggen her ? En annen mulighet er jo at et finnes selvplagere som liker å lese noe de føler er ubehagelig, men ærlig talt så tror jeg ikke det er mange av dem her heller.
Og for det tredje, har man et viss snev av folkeskikk og sosiale antenner så forteller man da vel ikke andre hva de skal legge ut på deres egne fb sider. 
Ta å les deg opp på hva narsissisme og psykopati er for noe istedet for å fremstill deg som en som vet noe om disse emnene. For din skyld håper jeg at du har skrevet det du har skrevet over her i fylla, da har du i det minste en unnskyldning.”

Vil man vite hva psykopati og narsissisme er for noe, så må man bruke lang tid på å sette seg inn i det, og har man også opplevd det i praksis så får man en enda større innsikt i disse temaene, og da vil man også raskt oppdage når noen formidler uriktig informasjon rundt det. Stort informasjonsarkiv om psykopati og narsissisme http://https://www.facebook.com/photo.php?fbid=4176944832923&set=a.3042390309769.155835.1563436195&type=3&hc_location=ufi

Og enda mer informasjon rundt narsissisme https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10205772710908005&set=a.3042390309769.155835.1563436195&type=3&theater

NN: “jeg har da ikke fortalt deg hva du skal legge ut på FB. Ei heller er vel noen TVUNGET til å lese… Dette er noe du har laget i ditt eget hode. Det er bare MIN egen oppfatning av psykopati-problematikk. Du reagerer overhodet ikke på INNHOLDET i det jeg skriver, men angriper innlegget ved å foreslå at det er skrevet i FYLLA… Jeg drikker ikke alkohol ) og Trenger jeg en UNNSKYLDNING for å hevde min egen mening ??? dette høres ut som psykopati !”

Ole-John Saga: “Så fordi du selv ikke forstår hva du hva du skriver, så er andre psykopater ? “sikkert riktig, og klokt skrevet men er det noen vits i å gå videre med disse tingene her såå lenge”.
Ja, hvis man forstår psykopati problematikken så er det faktisk tvingende nødvendig å fortsette å informere om problematikken til så mange som mulig forstår at det er hovedårsaken til hvorfor verden er som den er. 
Ja nettopp, du leverer din egen oppfatning av hva psykopati er, og den oppfatningen er feilaktig, og å spre feilinformasjon er verre enn å lyve, fordi andre mennesker som ikke vet noe om psykopati kan tro på vrøvlet du serverer. Og pga av at jeg forteller deg hva du faktisk gjør så diagnostiserer du at det jeg skriver er psykopatisk. Så når noen kommer med sitt egne konklusjoner som er feilaktige, og andre sier ifra om det, og den som sier ifra ikke bruker en retorikk som disinformatøren liker, så er den som sier ifra psykopat ? 
At du også forteller at du har skrevet dette i edru tilstand sier jo sitt, og at du tror på det du lirer av deg og ikke forstår at det faktisk er innholdet jeg reagerer på, sier jo en god del om din evne til å lese en tekst og din tolkning av den.”

Og hva er det i bunn og grunn dette er ? Tidstyveri heter det, når jeg må bruke min tid ,som for meg er verdifull, på å forklare noe som jeg ikke hadde behøvd å forklare hvis vedkommende hadde tatt seg bryet med å sette seg inn i det han/hun formidlet, istedet for å lire av seg en subjektiv tro rundt det. Vedkommende stjeler jo av meg, for den tiden jeg måtte bruke på å avkrefte vedkommendes tro på hva han/hun sin personlige mening om dette er, den tiden kunne jeg brukt på helt andre aktiviteter. Men skal man se på det ifra et annet perspektiv, så tjener jo dette nå som et godt eksempel.

Og stryke folk med håret som stjeler tiden fra meg det gjør jeg heller, da forteller jeg dem den nakne sannheten om hvor landet ligger hen, og jeg kan sikkert virke krass, men er du med på leken så må du tåle steken.

Det er svært mye jeg ikke vet, og det jeg ikke vet, det uttaler jeg meg heller ikke noe om, jeg forsøker ikke å fremstille meg som en ekspert når jeg så vidt har skrapet i overflaten på noe, som veldig mange gjør fordi det klør i kjeften på de. Ofte så kan det være at tale er gull, men i veldig mange tilfeller så er også taushet gull

0 kommentarer

Siste innlegg