Når strategi blir et stygt ord

Da jeg for ca ti år siden begynte å forstå at verden ikke var slik jeg hadde lært at den var gjennom skole, media og familie så ble jeg ekstremt ivrig etter å fortelle alle andre hva jeg hadde oppdaget. Det var ikke strategisk lurt, da jeg slukte mye av den nye informasjonen jeg tilegnet meg rått uten å se etter om noe av den var feilaktig.

 

Når man forteller andre om ting som de ikke har satt seg inn i og som høres så fantastisk ut at man skulle tro at man gjenfortalte noe i fra en scifi eller fantasy bok eller at man hadde spist fleinsopp og fortalte om hallusinasjonene man fikk av soppen, da skyter man seg selv i beinet, og representerer man andre enn seg selv, så skyter man de i beina også.

 

Hvis man på død og liv må si noe om disse tingene så må minimumskravet være at man forklarer hva det er man snakker om på en lett forståelig måte og legger ved dokumentasjon som viser at det man sier stemmer overens med virkeligheten, fordi flertallet skjønner ikke bæret når det blir snakket om disse tingene hvis de ikke får enkle forklaringer som høres vettuge ut. Gir man ikke jordnære forklaringer så blir ikke folk flest nysgjerrige, da blir det heller slik at den/de som snakker om dette, de blir sett på som sære, skumle, ja en dog kansje også som farlige.

 

At folk som akkurat har våknet opp og er vitebegjærlige rundt alt det vi ikke blir fortalt om fra offentlig hold og snakker om det i hytt og pine det kan jeg forstå, men når folk som har gravd i denne materien i årevis ikke skjønner at hvis men skal informere de uinnvidde, så må man begynne med saker som folk flest kan kjenne seg igjen i, som berører deres daglige liv, og ikke ting som blir ansett som skrullete og som kun er interessant for spesielt interesserte, da hjelper det ikke hvor intelligent man ellers er, for da mangler man den viktigste biten, nemlig evnen til å tenke strategisk. 

 

Jeg var en av dem som bablet om UFO, Illuminati, new age og gud vet hva av ting som bare fikk meg til å virke som en idiot i folk flest sine øyne, og sånn holdt jeg på, ihvertfall i to år, hvis ikke tre, men så gikk det opp et lys for meg, og jeg forsto at skulle jeg nå grasrota, så måtte jeg endre strategi.

Jeg tror ikke det er myndighetene som er den største trusselen mot de som vil forkynne sannheten, men ukritiske individer som forsøker å formidle noe de tror er opplysende men som i realiteten heller er dumt, irriterende, ubehagelig, skremmende eller flere av disse tingene kombinert. Om det er noen som gjør det med vilje for å få dem som er seriøse til til å bli sett på som endel av de useriøse vet jeg ikke, men det er ihvertfall en mulighet. At det også er individer som bruker det alternative for å få drivstoff (oppmerksomhet) til eget ego, og som blåser en lang marsj i om det de formidler er sant eller ikke, dem finnes det også noen av. Og i et miljø der det ofte ikke er krav til dokumentasjon på det som formidles, så har de stort spillerom.

Og nei, dette har ikke noe med at jeg tror jeg er bedre  enn noen, det jeg forsøker å formidle er, at skal man få folk til å trekke hodene sine opp av sanden, så MÅ man være strategisk lur. Det er jo derfor det er så mange som fremdeles har tiltro til Mainstream media, ikke fordi de formidler korrekt informasjon, selv om de også gjør det av og til, men fordi de er strategisk smarte, det er jo derfor mye av propagandaen de videreformidler blir sett på som fakta.

Når jeg opplyser så retter jeg meg ikke lenger mot de som allerede har forstått hvordan verden er, jeg forsøker heller ikke å få kontakt med de som er helt fastlåste for dem når man ikke inn til, i stedet sikter jeg meg inn mot de som det er mulig å endre oppfatning hos. Jeg snakker ikke til koret, men det er det veldig mange som gjør, og da blir det en religiøs halleluja stemning som er selvforsterkende, der opplyserne er like mye inne i sin egen lille boble som de de forsøker å vekke er, ja kansje til og med enda mer.

I denne videoen her, så forklarer Max Igan det jeg vil frem til mer utfyllende og han gjør det på en enkel måte slik at alle kan forstå hva han formidler. Har du ikke helt skjønt hva jeg vil fram til med det jeg skriver over her så vil du forstå det etter å ha sett videon til Max Igan. 

0 kommentarer

Siste innlegg