Når man belyser det negative så kan det negative transformeres om til noe positivt

Texten under her er skrevet av gjesteblogger Elisabeth Velle Andersen

Jeg har fått tilbakemeldinger fra folk som bekymrer seg for om jeg bruker for mye tid på å tenke på negative ting som skjer i verden, om jeg er sint hele tiden, eller paranoid. Det kan jeg avkrefte. Jeg bruker like lite tid på slike poster som på søte kattevideoer. Jeg leser det der og da, og går videre, men husker lærdommen. Årsaken til at jeg deler, er at jeg mener det er feil å tie stille og bare godta all galskapen, fordi det liksom skal være “politisk korrekt” og “sosialt intelligent” å tie, mens man lar seg overkjøre, missbruke og voldtas… For jo, det står jeg for!

 

Det er det korrupte, selvforherligende politikere holder på med både i Norge og i andre land for tiden, og mange har holdt på lenge… De meler kun sin egen kake, og kjøper seg toppstillinger for skattepengene våre, mens de bomber uskyldige folk i land som aldri har truet oss… Det er å voldta oss kollektivt, og sette hele riket og til tider også hele verden i fare, og det mener jeg vi må si i fra om, og stoppe! Akkurat som vi bør si fra når vi ser at noen er i ferd med å rane naboen, eller en ukjent på gata. Å ikke si ifra er egentlig å gjøre seg medskyldig. Ingenting blir bedre av å ikke si fra. Problemet vil bare eskalere, og neste gang kan det bli deg som blir rammet, eller noen i familien din… 

Vi deler poster om urettferdig torturbehandling av dyr, men når det kommer til mennesker, krig og korrupte politikere som tråkker på de svakeste for å få mer penger til seg selv, og til å krige mot uskyldige som aldri har truet oss, slik at de kan overøse asylbarroner med grov overpris pr. døgn, pr. flyktning, enten de har flyktninger boende på mottaket, eller ikke…

Jeg syns ikke vi skal finne oss i å måtte betale boligskatt, høyere nettleie, bompenger og høyere avgifter, fordi politikerne vil betale tenketanker millioner på milioner for å gjøre jobben politikerne er valgt inn for å gjøre! Det er ikke demokrati! Vi har ikke stemt på tenketanker og tankesmier! og er ikke politikerne kompetente nok, eller i stand til å ta til seg den kompetansen de trenger, så bør de heller ikke være ministere! Da bør de gå av!

Jeg syns ikke vi skal måtte betale flere og høyere avgifter, samtidig som velferd, sykhus, politistasjoner, sykehjem, skoler, akuttkirurgi, fødetilbud, mm. som legges ned under påskudd at vi ikke har råd til det, mens politikerne gir bort milliarder til utenlandske multimilliardærer, eller deres organissasjoner som ofte viser seg å være kriminellt korrupte, for at de selv skal få toppstillinger i internasjonale organisasjoner.

Jeg syns ikke vi skal finne oss i kutt, samtidig som vi får økte utgifter, samtidig som politikerne bruker milliarder på kriging, krigshissing, og innkjøp, drifting og opplæring av piloter til bombefly som utelukkende kun kan brukes til å bombe enda flere land som ikke har truet oss, basert på særdeles ulogiske løgner, gang på gang… 

Erik Bye sa at politikerne er ikke våre herrer, de er våre tjenere! Og det har han helt rett i! Det er sånn det skal være og det er slik det fremstilles i dette landet, selv om det ikke er slik det fungerer. Så uansett om vi kan velge mellom pest og kolera ( H og Ap, og deres støttehoff ), så har vi ikke demokrati så lenge de fortsetter å overkjøre oss, og voldta oss og resten av verden!

Erna mener at vi har rett til å bombe korrupte ledere i andre land, etter eget forgodtbefinnende, hvis vi tror at de er korrupte… javel? Hun evner kanskje ikke å ta selvkritikk, så hun nekter kanskje å tro at hennes egen korrupsjon er avslørt? Hvis hun har slike rettigheter, hvem er det da som har rett til å bombe henne?? Og er det riktig å bombe noen i det hele tatt??? Breivik ble slått ned på, og folk gikk i tog for ham ol., mens våre ansvarlige politikere som beordret krigsforbrytelser og grove brudd på folkeretten, FN traktaten mm. de har ikke fått noen konsekvenser, Jens ble jo til og med forfremmet… Slik at han kan fortsette å gjøre ugagn… Hva skjedde med krigsforbryterdomstoler, Riksrett osv.? Skal ikke loven være lik for alle? 

Jeg vet hva som regnes som sosialt intelligent, og attraktivt, men jeg har ikke tenkt å spille skuespill i mitt privatliv, jeg vil leve og være ekte! Jeg lever bare en gang i dette livet, så jeg vil ha en genuin opplevelse, og gi folk den ærlige versjonen av meg selv, for jeg ønsker heller ikke å tiltrekke meg feil folk, på grunn av at jeg sender ut feil signaler.

Jeg er åpen for alle, og gir alle en sjanse til de eventuellt beviser at de ikke er verd å bruke tid på fordi de er falske og manipulerende, eller slitsomme på andre måter. Jeg vil ha sunne og ekte relasjoner. Ikke energityver og baksnakkere. De inspirerer ingen. Jeg er opptatt av urettferdighet, og sier ifra om det jeg oppfatter som urettferdig, men jeg graver meg ikke ned i det, energien min er hevet over, selv om jeg observerer de mørke kreftene og kjenner dem igjen fra tidligere erfaringer.

Man trenger ikke å stikke hånden inn i bålet flere ganger, når man først har brent seg, da vet man hvordan det føles, og at det ikke er en god ide å gjøre det på nytt… Noen ganger er det nok å observere andre som blir brent, man forstår at det ikke er noen ide å prøve selv… 

Jeg sier ifra om urett og løgner, jeg vil ikke heie dem frem, hverken aktivt, eller passivt. Og det handler hverken om paranoia, eller manglende sosial intelligens. Det handler kun om å si fra, slik at løgner og urettferdighet ikke får like stor mulighet til å spre seg. For min erfaring er i alle fall at folk som slipper unna med små løgner ofte prøver seg på større og større løgner, og noen er kroniske løgnere som mange har avslørt, enten de sier noe, eller ikke, men hvorfor tie egentlig? For husfreden?? Hvem vinner på det? Og er det egentlig en ekte fred? Hvorfor gå rundt med en stein i skoen, når du kan ta den av og kaste ut steinen? 

Husk det som flyvertinnene sier, ta på deg oksygenmasken din først, før du hjelper andre. Det er ikke av egoisme, men fordi en død person ikke får hjulpet noen… Ta vare på dere selv, vær gode mot dere selv, også mentalt! Vi trenger ikke å forholde oss til energityver og svindlere, hverken i privatlivet, politikken, eller på jobb… Vi kan velge å fjerne oss fra situasjonen.

Og når det kommer til politikken, så må vi slutte å stemme på partier som ikke har vært for folket på over 40 år, uansett om det finnes fine folk på grasrotnivå, for så lenge ledelsen får sitte, og de er parasitter som setter vårt land og resten av verden i fare, og de voldtar oss alle hver dag, så spiller det ingen rolle hvem som sitter på grasrotnivå. ACER saken viser tydelig at grasrota blir like lite hørt som folket, og noen politikere går til og med så langt at de vil forby folkeavstemninger… 

Jeg vil ikke ha rot jeg må feie under teppet, hverken i huset, i kroppen, mentalt, følelsesmessig, eller i omgivelsene mine. Jeg vet jeg må forholde meg til en kaotisk verden under konstant utvikling, men akter ikke til å bidra til at den skal utvikle seg enda mer i rettning av at det skal lønne seg å oppføre seg narsissistisk, for jeg ønsker ikke å kaste bort tid på unødvendig drama, og folk som krever sympati for at de selv har gått inn for å provosere andre til de til slutt fikk den reaksjonen de ville ha.

Jeg er snill, men kaster ikke perler for svin… Jeg driver ikke barnehage for voksne… Derfor klipper jeg av hele manipuleringsplanen og avslører den før den får utviklet seg, når jeg ser hva som skjer… Jeg er ingen Gud, så jeg får selvfølgelig ikke med meg alt… Men, nei, jeg holder ikke kjeft! Så om folk ikke liker det får de bare scrolle videre. 

Jeg er også opptatt av frihet, og mener folk må få leve som de vil, så lenge de ikke skader andre… Det er de som skader andre vi bør ta og stoppe, ikke de som har en flekk på buksa, en kvise på haka, eller har 7 unger med 7 forskjellige damer… 


Varslerne i samfunnet må tas på alvor, det viser både #Metoo, diverse skandaler for eksempel innen helse og omsorg, og innen politikken. 
Man trenger ikke å stå på noen politisk side for å si fra om løgner og urettferdighet, selv om det bare er partier på feks ytre venstresiden som protesterer mot krig.

Det må være lov å tenke selv uten å bli stemplet som konspirasjonsteoretiker for det! Vi er ikke nødt til å velge mellom å la oss indoktrinere av de blå, grønne, eller de røde, vi kan tenke selv, og eventuellt stemme på den fargen vi finner det for godt akkurat da, og velge en annen farge en annen gang!! Vi er ikke dem vi stemmer på, vi er individer, vi er oss selv! Og vi trenger ikke å stemme på noen! Vi kan gå vår egen vei! Og hvis vi nektes, så lever vi ikke i ett fritt land. Da kan ingen komme og hevde det motsatte! Det faller på sin egen urimelighet! Verden er full av muligheter!! Det er aldri sånn at vi kun har to muligheter, og at klokka tikker, så du må forte deg å velge… For det er et varsel om at noen prøver å lure deg! Husk det!! Krev å få trekke pusten! Ta egne valg! 

Du har ansvar for eget liv, og hva du vil fylle det med, men du har også ansvar for alle du påvirker, både de du velger å hjelpe, og de du ignorerer, så ta valg du kan leve med, slik at du har ett sundt indre… Det er min oppfording!

Folk må gjerne være uenige med meg, så lenge de er saklige, unngår personangrep, og argumenterer for det de har oppfattet, forstått, eller vet… Kanskje det viser seg at vi er enige likevel? Men, hvis ikke så er det også greit. Vi lærer så lenge vi lever, også jeg.

 

Our real enemies are not those living in a distant land whose names or policies we don’t understand; The real enemy is a system that wages war when it’s profitable, the CEOs who lay us off our jobs when it’s profitable, the Insurance Companies who deny us Health care when it’s profitable, the Banks who take away our homes when it’s profitable. Our enemies are not several hundred thousands away. They are right here in front of us –
Mike Prysner

akm3nYN8aG8

Dette er historien om det som er allment kjent som moralisme – http://olehartattordet.blogg.no/1498685506_dette_er_historien_om_det_som_er_allment_kjent_som_moralisme.html

0 kommentarer

Siste innlegg