Politikkens ti gyldne regler

Relatert bilde

Jeg tenker på å starte et nytt politisk parti, ikke fordi jeg egentlig er interessert i politikk, men fordi jeg har et stort behov for at andre skal vite hvem jeg er, ja og pluss at jeg ikke liker kroppsarbeide, men helst foretrekker å late som om jeg gjør noe mens jeg i bunn og grunn ikke gjør noe som helst, samtidig som jeg får klekkelig betalt for det. Men jeg kan jo ikke være alene om dette, jeg trenger en syv, åtte menn og/eller kvinner til å hjelpe meg . Disse må inneha en del kvaliteter hvis vi skal få dette til.
 

Dine preferanser er:

1. Du må være god på å ljuge slik at du får andre til å tro på løgnene dine, og tror du på dem selv så er det ett ekstra pluss for da vil du være enda mer overbevisende.

2. Klare å gråte på kommando og få det til å se troverdig ut.

3. Mangle samvittighet, men uten at du viser det.

4. Du må være god til å legge skylden på andre, helst de svake i samfunnet da de har små sjanser for å kunne ta igjen eller gjøre seg bemerket. Vi må også ha en syndebukk. Skulle syndebukken ta en så heftig støyt at han eller hun må forlate sin posisjon og stilling, vil vedkommende selvfølgelig få en svært så gunstig fallskjerm, uoffisielt.

5. Har du lyst til å knytte kontakt med sterke markedskrefter og gå deres ærend, noe som kan vise å bli meget lukrativt etter endt Stortingsperiode, så er dette en gyllen mulighet, bare vær diskrè.

6. Har du noen gang blitt fornærmet så kan vi vri det om til at du ble krenket. Tok noen lekebilen eller dukken din da du var fem år gammel, så kan en slik traumatiserende hendelse blåses opp til uante proposjoner, så andre viktige saker som vi helst ikke vil gå i dybden på kommer i skyggen. Journalister er enda mer korrupte og uærlige enn politikere, så i de fleste tilfeller er det enkelt å få dem med på slikt. De er prostituerte akkurat som oss, så vil de ikke være med i første omgang, så er det jo noe som heter bestikkelser, og har man noe snusk på dem så kan man heller bruke utpressing.  

7. Du må ha god kjennskap og praksis i utpressing. Utad så er motto, ta fra de rike og gi til de fattige, innad så er det ta fra de som har lite å gi til de rike sånn at man kan kjøpe seg en godt betalt jobb etter endt Stortingsperiode.

8. Lagspill er viktig, partiprogrammet også, men ikke så viktig som å snu kappa etter vinden.

9. Du må være god til å sparke de som ligger nede samtidig som du får det til å se ut som om du hjelper dem opp.

10. Og sist men ikke minst du må være god på å blåse opp det minste positive vi får til, mens det negative selvfølgelig må tones mest mulig ned.

Ja, og partiet vil jeg kalle De Kreative.

Og for dere som ikke forstår ironi og sarkasme, hei til dere forresten, så er det jeg har skrevet over her nettopp det, ironi og sarkasme altså, men ikke nødvendigvis usant. 

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10202167890509748.1073742099.1563436195&type=3

Psykopatene kontrollerer verden, og det kan dokumenteres – http://olehartattordet.blogg.no/1474108490_psykopatene_kontrolle.html

0 kommentarer

Siste innlegg