Likegyldighet er positivt

 

I dag vil jeg komme med et nytt forsett, jeg vil ikke lenger fokusere på negative saker, men heller på det hverdagslige og nære, og jeg begynner med et bilde av frokosten min. Se på de lekre brødskivene og den deilige omeletten for ikke å snakke om den rykende varme kaffekoppen. Hvem gidder vel å tenke på korrupte politkere, krig, vold, overgrep og all annen faenskap her i verden når man har det trygt og godt selv?


Ja jeg vurderer faktisk å selge boksamlinga mi, man blir jo dum av å lese for mye, så jeg kan oppgradere garderoben min og interiøret innvendig i huset og kansje også kjøpe meg en ny bil, så jeg kan vise naboene mine at jeg også kan konsentrere meg om det som er viktigst her i livet nemlig det ytre, mens jeg kveler samvittigheten min helt til den avgår med døden. Det er jo forferdelig å høre på gnålet til den, så hvorfor ikke bare gi den et nakkeskudd så den slipper å ødelegge konsentrasjonen om det som er viktig, nemlig glitter og stas og andres mening om deg og ditt.

Hvis vi bare tenker positivt og fortsetter og shoppe, så vil jo problemene forsvinne av seg selv. Vi lever foreløpig i et trygt og komfortabelt hjørne av helvete, og slik vil det fortsette i all evighet, det vil vel vår likegyldighet sørge for?

POSITIV TENKING ET REDSKAP FOR UNDERTRYKKELSE, ELLER PROSTITUER SJELA DI OG SMIL PÅ KOMMANDO https://olehartattordet.blogg.no/1441383969_positiv_tenking_et_re.html

 

1 kommentar

Siste innlegg