Grunnloven er en gedigen bløff og kongen har all makt, derfor så er det fullstendig bortkastet å stemme når vi lever i et diktatur som er kamuflert som et demokrati

 

 

Overskriften er ikke en konspirasjonsteori men fakta. Men for å kunne forstå det så må man sette seg inn i saken slik som Lars Rønbeck har gjort. Det er nemlig ikke slik at fordi at man synes at noe høres ut som om det er dumt eller feilaktig så er det nødvendigvis det.

 

Da Lars fortalte meg at grunnloven vår er en bløff og bygd på sandgrunn, så tenkte jeg at det må jo nødt til å være reint oppspinn og en vrangforestilling, men i stedet for å avvise det så lyttet jeg til det han hadde og si og så på det han og Robert Aasen hadde funnet ut om Grunnloven. Og for å være ærlig så regnet jeg med at den analysen ville være full av huller og feiltolkninger, men der tok jeg grundig feil.

 

For det er ikke en konspirasjonsteori, men en konspirasjonsanalyse som viser at Grunnloven ikke er hva vi tror den er, men for å forstå det så må man altså sette seg inn i saken. Det er nemlig ikke slik at virkeligheten forsvinner fordi man ignorerer den, og det er heller ikke slik at det man ikke vet det har man ikke vondt, svært ofte så er det motsatte tilfelle.

Lars og Robert har også sendt det de har funnet ut om Grunnloven vår til faktisk.no for å få dem til å se på saken, men har etter nesten ett og et halvt år ikke fått noe svar derfra.

 

Å bruker ordet konspirasjonsteori eller konspirasjonsteoretiker om noe eller noen uten å pressisere hvorfor noe er en konspirasjonsteori eller hvorfor noen er en konspirasjonsteroretiker, det har ingenting med argumentasjon å gjøre men alt med hersketeknikk å gjøre.

 

En slik hersketeteknikk bruker man for å vende oppmerksomheten bort i fra saken det dreier seg om ved at man fokuserer på personen som har noe å si om den aktuelle saken.

 

Istedet for å fornærme en person direkte trekker man en analogi i den hensikt å gjøre ham eller henne til latter. Dette gjøres ved at man sammenligner den man vil stille i et dårlig lys med noe som man vet vil vekke negative reaksjoner blant tilhørerne eller leserne. Og denne retorikken er svært lett å avsløre ved at man stiller dem som bruker den disse spørsmålene:

 

Vet du om dette er en konspirasjonsteori eller antar du det? For hvis du vet at det er konspirasjonsteori så regner jeg med at du uten problem kan plukke det i fra hverandre og vise til det du mener er feilaktig. Hvis ikke så er det jo slik at alle kan si at noe er en konspirasjonsteori uten at man konkretiserer hvorfor det er det, eller er det slik at det kun er noen utvalgte som kan bruke det som trumfkort? I så fall hva er kriteriene for å bli en slik utvalgt en?

 

“Så lenge det finnes konspirasjoner, finnes det også teorier om konspirasjoner. Spørsmålet må derfor heller stilles: Er konspirasjonsteoriene falske eller ekte? Historia er full av konspirasjoner der mennesker i hemmelighet sammensverger seg for å oppnå visse mål.” https://www.argumentagder.no/post/hva-er-galt-med-konspirasjonsteorier?fbclid=IwAR2USreyk0cKbUFJGDjB1T30C-7BWTDKly2jiwuWdaCLQsulq7UaSw2WAwU

 

Vår nasjonale svindel https://www.youtube.com/watch?v=zIirmMCasos

Kongeriket Norges Grunnlov Link til grunnloven på Lovdata: https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1814-05-17
§ 1. Kongeriket Norge er et fritt, selvstendig, udelelig og uavhendelig rike. Dets regjeringsform er innskrenket og arvelig monarkisk.
§ 3. Den utøvende makt er hos kongen eller hos dronningen, hvis hun har ervervet kronen etter bestemmelsene i § 6, § 7 eller § 48 i denne Grunnlov. Når den utøvende makt således er hos dronningen, har hun alle de rettigheter og plikter som ifølge denne Grunnlov og landets lover innehas av kongen.
§ 9. Så snart kongen, som myndig, tiltrer regjeringen, avlegger han følgende ed for Stortinget: «Jeg lover og sverger å ville regjere kongeriket Norge i overensstemmelse med dets konstitusjon og lover, så sant hjelpe meg Gud den allmektige og allvitende!» Er intet storting på den tid samlet, nedlegges eden skriftlig i statsrådet og gjentas høytidelig av kongen på første storting.
§ 12. Kongen velger selv et råd av stemmeberettigede norske borgere. Dette råd skal bestå av en statsminister og i det minste syv andre medlemmer. Kongen fordeler forretningene blant statsrådets medlemmer således som han finner det tjenlig. Til å ta sete i statsrådet kan kongen ved overordentlige leiligheter foruten statsrådets sedvanlige medlemmer tilkalle andre norske borgere, men ingen medlemmer av Stortinget.
EIENDOMSRETT:
“Hvorfor har vi IKKE Eiendomsrett? Det er fordi EIENDOMSRETTEN ikke er innskrevet i Grunnloven. Eiendomsretten er kjernen i demokratiet. Har vi ikke Eiendomsrett har vi IKKE Demokrati. Når vi IKKE har Eiendomsrett eier vi INGENTING. Vi eier hverken klærne vi går i eller skoa vi står i. Vi eier ikke landet vårt. Vi eier IKKE oss selv og vi eier derfor heller ikke våre barn. VI EIER INGENTING. Kongen eier Norge og alt som er innenfor landets grenser. Kongen eier også folket. Uten eiendomsrett har vi heller ikke RETTIGHETER. Vi har altså NULL rettigheter. Hva kan vi da oppnå om vi må stille i en rettssal ????
Grunnloven er en kontrakt, og kontrakt er den høyeste form for lov. Å komme og si at kongen ikke eier Norge og dermed ikke har noen som helst makt er det samme som å si at jeg ikke eier min eiendom. Dette til tross for at jeg har en kontrakt (skjøte) som sier at jeg eier min eiendom. Det er jeg som eier min eiendom og jeg som da bestemmer hva som gjelder i mitt hus. Det samme gjelder “Det Norske Hus” som er kongens eiendom.”
0 kommentarer

Siste innlegg