Kronisk utmattelsessyndrom (ME) er nå bekreftet som en av bivirkningene man kan få fra covid vaksinene

 

Teksten er hentet fra Hemali

 

“Hun skulle så gjerne hatt det stikket ugjort, for Marianne har vært sykemeldt siden. Hun bor med mann og to barn på 13 og 16 år i Trondheim, hun savner sitt energiske liv med turer, venner, verv og jobben på sykehjemmet som hun elsket.

– Mannen min må nå jobbe redusert. Sønnen min spør meg stadig «mamma, blir du frisk igjen noen gang?» Vi var aktive og sosiale, nå er alt endret. «Du smiler aldri som før», sier sønnen min.
– Jeg blir rasende, og jeg angrer meg i hjel. Jeg ville aldri tatt vaksinen om det ikke var for at vi ble fortalt at den forhindret smitte.

 

Hemali har sett Mariannes journal der det står at hun har ME, og at hun fikk covid-vaksinen «med påfølgende vedvarende symptomer». Samt at skaden har «klar årsakssammenheng» med vaksinen. Videre at «det bes om at hun vurderes for yrkessykdom da vaksinen var sterkt anbefalt av arbeidsgiver pga hennes jobb i helsevesenet.»

 

Sakkyndige fra NPE, nevrolog dr. Shüler skriver at årsaken til ME er ukjent og at det i Mariannes tilfelle ikke finnes andre nærliggende forklaringer på hennes sykdom. Nevrologen konkluderer også at symptomdebuten i hennes tilfelle skjedde innenfor forventet tid hvis vaksinen skulle være årsaken.
Mariannes fastlege og arbeidsgiver meldte skaden som en bivirkning av covid-19-vaksinen.”

 

Relatert og anbefalt lesing Hvordan søke erstatning hvis du har blitt skadet av vaksinene

0 kommentarer

Siste innlegg