Vi må ikke forveksle symptomene med årsaken

Klimagasser, forurensning, krig, økonomisk krise, overgrep med mer, er ikke noe annet enn symptomer, som vil opphøre å eksistere hvis man tar det onde ved roten, nemlig årsaken som skaper symptomene. Og vil du sette deg inn i hva årsaken er, så ta en titt på de tyve første minuttene i denne videoen her:

Og så kan du ta en titt på dette mini kurset her: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10203812408061659&set=a.3042390309769.155835.1563436195&type=3&theater

Og til slutt denne:

9w6QYPzF2TI

Og du vil i løpet av to timer ha tilegnet deg mer og viktigere kunnskap om fortiden og nåtiden enn dine medmennesker rundt deg, og hvis ikke det er god utnyttelse av tiden så vet ikke jeg hva som er det.

2 kommentarer
    1. Fint om du klarer å skrive en egenprodusert tekst om hva du Egentlig mener. Ikke bare henvise til videoer, slik du gjør her.

    2. Anne M Konda: For det første så klarer jeg ikke å forklare det bedre enn det disse videoene gjør det, og for det andre skal man få innsikt i noe så må man faktisk bruke tid på det man vil ha innsikt i. Jeg velger å bruke mye tid på å forstå hvorfor verden er som den er, og vil man ha “fastfood” informasjon, så er ikke min blogg stedet for det. Vil man kun pirke i overflaten fordi man ikke har tid til å sette seg inn i noe som faktisk er viktig, så gjør det, men bebreid da ikke andre fordi man kun er ute etter lettvinte svar og løsninger. Jeg kan lede “hesten” til vannet men jeg kan ikke tvinge den til å drikke.

Siste innlegg