Den manglende forståelsen for psykopati er årsaken til menneskehetens stagnering

 

Da jeg for en del år siden begynte å snakke om psykopati og sa at mange av dem som sitter ved makten er psykopater og at verden stort sett er i deres hule hånd og derfor er slik den er, dvs for de fleste som bor på denne planeten, et sant helvete, så ble jeg omtrent sett på som en idiot, og jeg fikk til og med beskjed om at jeg selv var psykopat fordi jeg var så opphengt i emnet. Uvitenhet fører dessverre ofte til mange grunnløse beskyldninger da uvitende ofte ser på det å være kunnskapsløs som synonymt med å være allvitende.

I dag noen år senere, så har heldigvis mange flere forstått viktigheten av å sette seg inn i psykopati både på mikro og makro nivå. De fleste antar at alle andre er som dem selv, mao, hvis man selv ikke er istand til å slippe bomber og granater på uskyldige folk for så å legge seg til å sove uten skyldfølelse så regner man med at andre ikke er i stand til det heller. Big mistake og tanke feil nr en.

Tanke feil nr to er at flertallet av oss antar at en psykopat er slik de som regel blir fremstilt i Hollywood filmer, som Freddy Kruger fra Nightmare on Elmstreet, eller Jack Nicholson i Ondskapens hotell. De farligste psykopatene er lynende intellektuelle, går i dress, har mye makt, sitter i høye stillinger og er utrolig dyktige til å skjule hva de virkelig er, de går ikke rundt å ser på deg med et sykt skulende blikk med fråde rundt munnen og sier “kom hit kjære, kom hit, jeg skal ikke gjøre deg noe, jeg skal bare slå inn skallen din med dette balltreet”.

En intellektuell smart psykopat vil i de fleste tilfeller ikke drepe den han eller hun vil ta livet av, men la andre gjøre jobben for seg, og hvis vi ser på de fleste statsledere og politikere rundt om i verden, så ser vel flertallet av oss at ingen av dem gjør drittjobbene selv. Det er de for smarte og feige til.

Psykopater i lederstillinger –  http://olehartattordet.blogg.no/1459425872_psykopater_i_ledersti.html 

Psykopatene kontrollerer verden, og det kan dokumenteres – http://olehartattordet.blogg.no/1474108490_psykopatene_kontrolle.html

0 kommentarer

Siste innlegg