En kunnskapsløs befolkning er alle inkompetente lederes våte drøm

Jeg kunne aldri styrt et land, jeg vet mine begrensinger, jeg vet hva jeg er god på og hva jeg ikke er god på. Det kan man derimot ikke si om våre “kjære” folkevalgte. Dårligere selvinnsikt og større inkompetanse enn dem som i dag har makta tror jeg ikke det er mulig å finne. Disse individene må enten være sinnslidende eller tvers igjennom kjeltringer, for hvilke andre alternativer finnes det ? De både stjeler og lyver åpenlyst og forventer seg at vi skal tro på at de vil vårt og landet sitt beste.
Hvis man tror at den politkerforakten jeg øser av meg daglig er noe jeg lirer av meg fordi jeg ikke har noe bedre å finne på, da har man en særedeles liten innsikt i hva som skjer i verden.
For det er nemlig ikke slik at det som er negativt, at det forsvinner av seg selv hvis man overser det. Gjør man det så vil det bli verre og verre, og til slutt så vil det ikke være noe man kan gjøre med det. Og strengt tatt så skulle man tro at hverken jeg eller andre behøvde å fortelle det hver dag året rundt, for det har nå blitt så synlig at det er til å ta og føle på.

“De står for nesten all strid og ondskap mellom mennesker, og i deres fotspor finnes mange ødelagte liv. Du finner de bl.a. innenfor politikk og offentlig virksomhet.Antallet psykopater i lederstillinger er dobbelt så høyt som for befolkningen generelt. De tiltrekkes av makt, og de såkalt sosialt tilpassede psykopatene besitter ofte høye stillinger i samfunnet.

De siste årene har media nærmest eksplodert av saker om ledere som har misbrukt systemet for egen private gevinst. De manipulerer seg frem til ledende stillinger med bedrag, løgner og trusler. De skaper intriger og herser med kollegene. De nekter å lytte til andre, og de tråkker på andre for å fremheve seg selv.

Psykopatens kjennetegn er maktsyk, egoisme, manglende skyldfølelse, hensynsløshet, hevnlyst og trang til å nedverdige. De dreper livsgnisten hos sine ofre, med sin sykelige egoisme. De har behov for å pine og ydmyke andre med hån, løgner og intriger.

Psykopaten kjenner ingen lojalitet mot bedrifter, kolleger eller samfunnet, kun mot seg selv. De hater kreative mennesker, og ser på de som farlige konkurrenter. Gode ideer, tiltak og tanker blir møtt med mistro og avvisning. De tar gjerne æren for andres innsats.

På grunn av kameraderi og prestisje beskytter de profesjonelle og forståsegpåerne hverandre. Når de gjør feil lar de gjerne offeret gå til grunne for å skjule feilen. Da er sporet borte, og de selv er berget. De kan drive rene hekseprosesser mot en person for og ikke bli avslørt.

Regler, avtaler og vedtak brytes ettersom det passer. Går det bra, tar de æren alene, går det galt er det felles ansvar, hvis de da ikke finner en syndebukk. I sin egen virkelighetsoppfatning er psykopaten feilfri.

Når psykopaten har nådd sitt mål, skjer det uunngåelige, de ødelegger det de har erobret. Når da skipet synker tenker han kun på å redde sitt eget skinn og forsvinner først av alle.”
https://olehartattordet.blogg.no/1474108490_psykopatene_kontrolle.html

0 kommentarer

Siste innlegg