Er Oppenheimer en bra film som det er verdt å få med seg?

 

Sist gang jeg var på Kino så så jeg Avatar 2 som var så dårlig at vi gikk etter en halv time. Jeg hadde ikke tenkt å se på Oppenheimer, men yngste sønnen min Noah hadde lyst til å se den, så da ble det til at vi tok en tur på den. Jeg var trøtt og stolene på kinoen er behagelige, så skulle filmen vise seg å være dårlig så går det fint an å sove i de, det har jeg gjort før.

Men det ble ikke mye søvn. Filmen var veldig bra. Historien om atombomben og dens “far” har blitt fortalt mange ganger, både som TV serie og på det hvite lerret, men Oppenheimer er uten tvil den beste av de.

 

 

Teksten fortsetter under bildet

Gode skuespillere og god historie, bra dialog, og mye underfundig humor i samtalene mellom karakterene, som det kun var jeg som lo av som vanlig. Og musikken må jeg si at var usedvanlig godt komponert og passet særdeles bra inn som forsterkende effekt av både dialog og handling. Det var dog et par ganger det ble litt for mektig og pompøst, men ikke så mye at helheten ble ødelagt.

Og det sier seg selv at når den største salen er 3/4 full kl 17:45 på en strålende fin sommer dag, da er det ikke fordi filmen er dårlig. Så dette er en film for alle som liker historisk drama, godt skuespill og knakende god dialog.

 

Teksten fortsetter under bildet

 

Anbefalt og relatert lesing:

VIL VÅRE LEDERE OFRE OSS I EN ATOMKRIG ? KAN VI HINDRE DEM ?
https://olehartattordet.blogg.no/1422961323_03022015.html

 

0 kommentarer

Siste innlegg