En far finner opp en maskin og hjelper sin vaksineskadde sønn tilbake til livet

Skrevet av gjesteblogger Frank Ralle:

For endel år siden ble min sønn ble behandlet med en eksperimentell injeksjon som skulle beskytte mot hjernehinnebetennelse.
David fikk etterhvert betydelige problemer hvor han mistet energi og ble plaget av smerte. Helsevesenet hadde ingen tilbud som kunne hjelpe ham og legene påsto at hans tilstand ikke hadde noen sammenheng med injeksjonene da det hadde gått litt over tre måneder siden injeksjonen før han meldte fra om sine helseproblemer.
Den behandlingen helsevesenet kunne tilby voldte kraftige smerter i flere dager og var ikke aktuell å fortsette. Annen bistand var ikke tilgjengelig fra det offentlige.
Etter en stund var David ikke istand til å arbeide mer enn 50% og lå i sengen når han ikke arbeidet.
Vi lette etter behandlingsalternativer innen det de kaller alternativ medisin og David oppnådde kortvarige lindring men ingen varig bedring. Det kostet etterhvert penger, mye penger men penger har liten verdi hvis du ikke kan leve et liv hvor du er frisk.
Etter lang tid fikk jeg kontakt med en klinikk i USA, David og jeg ble tatt imot av klinikk-eieren Dr. Abram Ber som undersøkte og behandlet David. I løpet av 2 timer merket David en bedring og mens vi sitter i bilen på vei fra klinikken sier han: det prikker så rart i ansiktet pappa og jeg føler meg så klar i hodet? Jeg kjente at håret reiste seg på armene mine, har vi endelig fått hjelp?
David ble gradvis bedre og har siden vært tilbake på klinikken for flere behandlinger.

Dr. Ber, en sympatisk og svært dyktig eldre lege ga oss til og med resepten på behandlingen slik at han kunne følges opp av sin Norske lege men det viste seg at legene ikke har lov til (eller vil) kombinere forskjellige vitaminer og mineraler for å gjøre folk friske.

 

David har siden blitt fulgt opp av en naturbehandler i Norge og har lært seg til å spise det naturen gir for å holde seg betydelig friskere enn etter den uheldige behandlingen i helsevesenet.

 

Mens vi lette etter behandlingsmuligheter i Norge hvor vi forsøkte alt fra tradisjonell til eksperimentell behandling og healing, møtte vi mange mennesker som hadde store helseproblemer og mye smerter. Enkelte av utfordringene kunne også føre til amputasjon og i noen tilfeller en tidlig død.

 

I diskusjon med en energi-behandler som beskrev utfordringene med redusert blodsirkulasjon fikk jeg en ide om å lage et kammer hvor vi kunne behandle ben med varierende utvendig trykk. Tanken var å overføre trykkvariasjonen til blod og lymfetransportsystemet slik at vi kanskje kunne gjenopprette en normal væskesirkulasjon og derved en forbedring av kroppens mulighet til å reparere sine skader.

 

Hensikt med min innsats: er å hjelpe mine medmennesker å bli kvitt smerte og å kunne leve et godt liv.

 

Neste trinn av Ralle – Medvac:

 

Under kunnskapsinnhentingen og planlegging av metode diskuterte jeg ideen med Dr. Bjørn Batt, jeg spurte ham om metoden kunne ha den effekten jeg håpet på å bedre blodsirkulasjonen, Kanskje svarte han, og det var nok for meg til å begynne planlegging av maskineri og utstyr for å begynne utprøving.

Før jeg startet å bygge utstyret leste jeg alt jeg kom over av beskrivelser av kroppens blod og lymfe sirkulasjon. Dette tok et nesten et år men gav trygghet for å kunne behandle utfordringer på en skånsom måte. Jeg brukte mange måneder på utvikling av motor og ventilsystem, hastighet og kapasitet var av stor betydning. David tilbød seg å bygge en elektronisk styring for å kunne variere behandlingen i utprøvingsfasen, denne fungerte glimrende med en programvariasjon hvor vi testet syklustyper og lengder.

For å ikke risikere ubehag for andre testet jeg maskinen på meg selv i lang tid, deretter fikk David og min svigersønn Clas prøve den. Vi fant ut at effekten av behandlingen var mer avhengig av lengden på behandlingen og ikke styrken på trykkvariasjonene. Etter nesten 3 år med utprøving var vi klar for å teste på flere.
En dag kom min far Olav ned til verkstedet, han haltet og fortalte at han hadde tenkt å kjøpe seg spaserstokk, jeg husket min bestefar med stokken sin og syntes ikke stokk og far passet sammen. Jeg ville gjerne hjelpe ham og spurt om han ville prøve maskinen som da akkurat var ferdig med en oppgradering, klar til å presenteres for media. Jeg får ikke lov av din mor svarte han, mor var engstelig for alt det rare som vi holdt på med, men neste dag kom min far tilbake, “ skitt au “ jeg har vondt, jeg vil prøve sier han.
Vi kjørte en behandling på 2 x 5 minutter på hvert ben, jeg spurte etterpå, merker du noe? ikke noe særlig svarer han “men det sitrer litt i leggene” Bra, det betyr at noe skjer. Vi behandlet bena hans hver dag i 4 dager. den 5. dagen var smertene borte. Far brukte aldri spaserstokk. Hvis han en sjelden gang kjente ubehag tok vi bare et par behandlinger og problemet var borte. Min far er dessverre ikke her lenger, han var og er mitt forbilde, alltid tilstede og støttet oss barna med hjelp og råd. Et fantastisk menneske. Jeg savner ham.
Forsøk på å få Ralle-Medvac metoden ut til folket:
Jeg forsøkte å komme i kontakt med politikere for å kunne bringe metoden ut og å hjelpe så mange som mulig, jeg trodde den gang at de hadde interesse av og mulighet til å gjøre noe bra for vanlige mennesker. Jeg kontaktet lokalpolitikere og fikk kun beskjed om at jeg måtte ta kontakt med helsevesenet. Dette forsøkte jeg men det lyktes ikke.
Jeg forsøkte også å ringe statsministerens kontor til både nåværende og forrige statsminister men ble avvist med beskjed om å ta kontakt med helsevesenet. Før dette hadde jeg gjennom noen år forsøkt å kontakte 3 forskjellige helseministere men uten å få svar. Jeg sendte til og med en mail til Kong Harald men samme svar derfra (ingenting).
Jeg tenkte så at jeg har begynt i bunnen av kommandorekka (som jeg hadde lært i forsvaret) men uten å få noen som helst respons. Kanskje jeg skulle begynt helt på toppen, jeg sendte deretter en mail til President Trump, jeg ventet selvfølgelig ikke noe svar men etter noen dager fikk jeg en mail fra nettopp President Donald J Trump. Jeg regnet med at noen hadde spilt meg et puss så jeg ringte til min sønn David som da var IT ansvarlig på Brekkeby videregående og fortalte om hendelsen.
Send mailen til meg sa han så skal jeg se på den. David ringte kort tid etterpå og sier at hvis det ikke er President Trump som har skrevet denne så sitter han i fengsel nå. Identitetsforfalskning er en alvorlig sak i USA. Utrolig at en mann som han tok seg bryet med å skrive et langt og hyggelig svar på en mail fra en vanlig mann i et lite land. Svaret viste omsorg og omtanke for vanlige mennesker vedrørende innbyggernes helseutfordringer.
I tiden før dette kom jeg i kontakt med Dag Gulliksen som da var ansvarshavende for satsing på det som heter Helseinnovasjon Telemark. Dag bidro til å komme i kontakt med myndigheter og mennesker som kunne bringe Ralle-Medvac prosjektet videre. Vi stanget hodet i veggen flere steder men trodde vi fikk et gjennombrudd med Sykehuset Telemark. Vi fulgte alle prosedyrer og brukte ubehagelig mye penger på en prototyp som skulle tilfredsstille alle medisinske krav.
Dette var ikke nok for Sykehuset Telemark. de forlangte ytterligere tiltak utenfor regelverket til forskningsloven. Jeg engasjerte Advokat Hans Henrik Frøstrup som gjorde en god jobb og dokumenterte regelverket for Sykehuset Telemark og satte opp et avtaleforslag hvor jeg skulle la Sykehuset Telemark få bruke testmaskinene kostnadsfritt i 3 år med service og vedlikehold dekket av meg. Forskningsansvarlig på sSykehuset Telemark avviste forslaget, det kan se ut som de kanskje har laget sine egne regler. Dokumentet fra Ralle-Medvac ble sannsynligvis lagt nederst i dokumentbunka og ligger sikkert der ennå hvis det ikke har havnet i fjernarkivet (søppelkassa).
Informasjon til Stortinget:
Underveis i mine forsøk på å bringe prosjektet videre traff jeg mange interessante mennesker, Jeg fikk besøk av en kar som ville ha laget en hengsledel til sin mors verandadør. Jeg laget en enkel tegning satte mål på den og sier til kunden at jeg kan få telefonnummeret ditt og ringe deg når den er ferdig. Jeg har et visittkort sier han så du trenger ikke skrive, Jeg fikk kortet og ser en tegning av stortinget: en politiker sier jeg, det har jeg forsøkt å få tak i lenge. Hans Andreas Limi sto det på visittkortet.
Jeg fikk vist ham behandlingsrommet, utstyret og fortalte hva vi kunne hjelpe folk med. Hans Andreas Limi skaffet meg innpass til Helse og omsorgskomiteen slik at jeg kunne holde et foredrag for lederen, Harald Tom Nesvik og et par andre politikere. Jeg utsatte en USA reise for å presentere løsningen for helse og omsorgskomiteen, det kostet meg 13000 kr i nye billetter. David ble med til stortinget for å bistå ved presentasjonen. På det aktuelle kontoret var det ingen prosjektor men David og jeg hadde forberedt foldere med tekst og bilder.
Som de fleste politikere satte Harald Tom Nesvik igang med å argumentere politikk men jeg avbrøt ham og sa at jeg ville gjerne ha spørsmål etter presentasjonen Jeg ba om at de ikke trengte å se på folderen før etter presentasjonen. Jeg brukte 17 minutter og sa avslutningsvis at Norge kan spare mer enn 50 milliarder kroner i året ved å innføre behandlingsmetoden på alle sykehus, legekontorer og behandlingsplasser i Norge. Jeg står ved påstanden fremdeles, selv om mitt fokus er å redusere menneskers smerte og ikke samfunnets utgifter.
Jeg sa helt til slutt at dette er nesten for godt til å være sant men hvis dere sender folk med helseutfordringer, som ikke får hjelp i helsevesenet, til meg i Skien kan jeg vise hvor bra dette virker. Jeg ba ikke om penger, Jeg har finansiert dette selv gjennom de siste 17 år og forsaket mye økonomisk og sosialt.
Jeg arbeider med prosjektet hver dag inntil 15 timer om dagen for å utvikle, teste, behandle og tjene penger til å fortsette utprøvingen. Målsettingen er som den har vært hele tiden, å hjelpe dem som ikke får hjelp av Helsevesenet. En familie hvor en person er rammet av sykdom eller alvorlige plager vil berøre hele familien. Jeg har erfart dette selv og ser et skrikende behov for løsningsorientert nytenkning.
Besøket i Stortinget førte ikke til annet enn tap av tid og penger. Jeg beslutte å bringe dette videre selv, for å sørge for at behandlingen ikke skulle være være for dyr for vanlige mennesker. Den største gleden ved mitt arbeide er å se smilet i ansiktet på de jeg kan klare å hjelpe. Av de politikerne som har vært i posisjon de 17 årene jeg har jobbet med prosjektet er det ingen som har kunnet bidra til å bringe dette til folket.
Nå derimot er det et parti som har lyttet og ser ut til å kunne gjøre livet bedre for vanlige mennesker, håper Demokratene er det jeg har sett antydning til, da ingen av de eksisterende partiene har vist synlig omsorg for oss vanlige mennesker. Mitt inntrykk er at de alle hovedsakelig er opptatt av sin egen karriere og inntekt. Jeg kommer til å støtte Demokratene ved dette valget og håper de får anledning til å vise at de er det riktige partiet for oss vanlige mennesker.
Mye mer følger etterhvert, skriver når jeg har tid og inspirasjon. Jeg håper på forbedring i landet vårt.

Frank Ralle

 

Nye beviser for at godkjenninga av Pfizer vaksina er rein svindel

 

Det finnes overhodet ikke noe vitenskaplig grunnlag som gjør at den eksperimentelle covid 19 vaksina til Pfizer ble godkjent, det vil være innlysende etter du har lest dette:

“Peter Doshi skriver i lederartikkelen at Pfizer og Moderna publiserte sine resultater 28. juli 2021 og oppga en effektivitet på opptil seks måneder. Men det er ikke noen 10 måneders oppfølgingsdata der, og sjøl om publiseringa er ny, bygger den på de samme dataene som de publiserte i sin pressemelding 1. april.”

Til å komme fra et av verdens ledende medisinske tidsskrifter må dette oppfattes som en flengende og knallhard kritikk mot både FDA og vaksineselskapenes store mangler når det gjelder vitenskapelig metode, og den understreker at det er grunn til å reise alvorlige spørsmål knyttet til både vaksinenes effektivitet og deres sikkerhet. Å godkjenne vaksiner på et så mangelfullt grunnlag burde vært utelukket. Å gjøre vaksiner med så dårlig vitenskapelig fundament obligatoriske, burde være vitenskapelig og politisk umulig. https://blogs.bmj.com/bmj/2021/08/23/does-the-fda-think-these-data-justify-the-first-full-approval-of-a-covid-19-vaccine/
Peter Doshi, som er seniorredaktør i BMJ (British Medial Journal), retter kraftig kritikk mot USAs Food and Drug Agency (FDA) og Pfizer for deres hastverk, deres bristende vitenskapelige metoder og viktige prosedyrefeil i måten godkjenningsprosessen for vaksinen foregår på. Lederartikkelen har tittelen “Does the FDA think these data justify the first full approval of a covid-19 vaccine?” https://blogs.bmj.com/bmj/2021/08/23/does-the-fda-think-these-data-justify-the-first-full-approval-of-a-covid-19-vaccine/ Den konkluderer med å gjenta det kravet som BMJ stilte allerede i juni 2021 https://blogs.bmj.com/bmj/2021/06/08/why-we-petitioned-the-fda-to-refrain-from-fully-approving-any-covid-19-vaccine-this-year/
Peter Doshi skriver i lederartikkelen at Pfizer og Moderna https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.07.28.21261159v1
Moderna har snakket om alt fra 95% til 100% effektivitet, https://investors.modernatx.com/news-releases/news-release-details/moderna-announces-primary-efficacy-analysis-phase-3-cove-study men som Doshi peker på viser data fra Israel tidlig i juli at effektiviteten hadde falt til 64% https://www.reuters.com/world/middle-east/israel-sees-drop-pfizer-vaccine-protection-against-infections-still-strong-2021-07-05/ og i slutten av juli ned til 39% for deltavarianten https://www.cnbc.com/2021/07/23/delta-variant-pfizer-covid-vaccine-39percent-effective-in-israel-prevents-severe-illness.html Det er veldig lavt, særlig fordi FDA forventer minst 50% effektivitet for at en vaksine skal kunne godkjennes https://www.fda.gov/media/139638/download
Det har kommet dit, skriver Doshi, fordi metodene har vært så mangelfulle som de har vært. Bare 7% av dem i testgruppa hadde blitt fulgt opp og det var inntil seks måneder og ikke etter seks måneder. Så sjøl om den siste publiseringa i preprint kommer ett år etter at prøvene startet, har de ingen data om effektivitet etter et halvt år. Og det er i den perioden da Israel sier at effektiviteten hadde falt til 39%.
Tidligere FDA-kommisjonær Scott Gottlieb, som nå sitter i styret til Pfizer https://www.pfizer.com/news/press-release/press-release-detail/scott_gottlieb_elected_to_pfizer_s_board_of_directors sier at man må huske at vaksinene er designet for å «redusere risikoen for alvorlig sjukdom og dødsfall» https://www.cbsnews.com/news/transcript-dr-scott-gottlieb-face-the-nation-08-01-2021/
Men studiene er ikke designet til å undersøke alvorlig sjukdom, skriver Doshi
https://www.bmj.com/content/371/bmj.m4037 Når det gjelder å hindre dødsfall er det altfor lite data i studien til å kunne trekke noen konklusjon.
FDA skal angivelig gi godkjenning til en markedsføringslisens, men uten noen nye data etter 13. mars og det midt inne i det som var satt opp til en toårs prøveperiode https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT04368728
I tillegg vil ikke FDA innkalle til noe møte i sin rådgivende komité https://www.bmj.com/content/374/bmj.n2086 til tross for at de i fjor forpliktet seg til det https://www.healthaffairs.org/do/10.1377/hblog20200814.996612/full/
Peter Doshi skriver:
Før preprint var mitt syn, sammen med ei gruppe på rundt 30 klinikere, forskere og pasientadvokater, at det rett og slett var for mange åpne spørsmål om alle covid-19-vaksiner til å støtte godkjenning av dem dette året. Preprintet har dessverre tatt opp svært få av de åpne spørsmålene, og har reist nye. Jeg gjentar vår oppfordring: «brems og gjør dette vitenskapelig riktig – det er ingen legitim grunn til å skynde seg å gi lisens til en vaksine mot coronavirus.»
FDA bør kreve at selskapene fullfører den toårige oppfølginga som opprinnelig planlagt (selv uten en placebogruppe kan mye fremdeles læres om sikkerhet). De bør kreve tilstrekkelige kontrollerte studier med pasientresultater i den nå betydelige befolkningen av mennesker som har kommet seg etter covid. Og regulatorer bør styrke offentlig tillit ved å sikre at alle får tilgang til de underliggende dataene https://ebm.bmj.com/content/early/2021/08/08/bmjebm-2021-111735

 

Relatert lesing:

I fjor 4. desember 2020, så ble en ny lov innført som forbyr bruk av opplysninger som bevis i straffesaker som Koronakommisjonen har mottatt https://www.stortinget.no/no/Saker-og-publikasjoner/Saker/Sak/?p=80831&fbclid=IwAR11g8q2Ggd5C74cq7xVhbEPfoaDRHV3rfM9HVeDVA7enJWNqMm_ro7GQHo

Ett samlet Storting sto bak forslaget, det vil si at de såkalte opposisjonspartiene stemte for denne loven https://www.stortinget.no/no/Saker-og-publikasjoner/Saker/Sak/Voteringsoversikt/?p=80831&dnid=1

Et lite utklipp fra forslaga til loven:

“Forslagtil lov om informasjonstilgang m.m. for den uavhengige kommisjonen som skal gjennomgå og evaluere myndighetenes håndtering av covid-19-pandemien i Norge (Koronakommisjonen).
§ 5 Forbud mot bruk av opplysninger som bevis i senere straffesak eller sivil sak.
Opplysninger som Koronakommisjonen har mottatt i medhold av § 2, kan ikke brukes som bevis i en senere straffesak eller sivil sak.”

Godkjenninga av Pfizer vaksina er rein svindel og korrupsjon

“Det er altså de ansvarlige for den største medisinske skandalen i USAs historie til nå som har godkjent Pfizers vaksine. Muligheten er definitivt til stede for at denne skandalen vil bli enda større enn opioidskandalen.
Det var fungerende sjef for FDA, Janet Woodcock, som til sist godkjente vaksinen. Hun var også med på å godkjenne OxyContin og Fentanyl og hevdet at disse ikke var avhengighetsskapende. Hittil har nærmere 500.000 amerikanere dødd av disse ekstremt avhengighetsskapende legemidlene.
Woodcock var tidligere sjef for FDAs Center for Drug Evaluation and Research (CDER) der hun spilte en nøkkelrolle i å godkjenne disse opioidene, også for barn i alderen 11–16. Woodcock jobbet sentralt i FDA da de godkjente Purdue Pharma’s opioid, OxyContin.
En reportasje i 60 minutes på CBS News i februar 2019 gir FDA mye av ansvaret for å starte den katastrofale opioid-skandalen i USA. De intervjuet den tidligere medisinprodusenten Ed Thompson som sa at det var FD som ga grønt lys til den opioid-epidemien som til nå har drept nesten en halv million amerikanere. BigPharma tjente milliarder på milliarder av dollar på disse opioidene.
Janet Woodcock var direkte delaktig i at OxyContin fikk et så stort gjennomslag. Da hun forsvarte FDAs beslutning sa hun:
«Sjøl om høyere totale daglige doser var forbundet med dødelige utfall, kan det ikke konkluderes med at de høyere totale daglige dosene har en årsakssammenheng med dødsfall, gitt at de andre variablene ikke er målt … det er ingen maksimal dose for opioider.»” https://steigan.no/2021/08/pfizers-vaksine-godkjent-i-usa-av-de-samme-som-godkjente-de-dodelige-opioidene/
“Pfizer er et foretak som har fått 40 rettskjennelser mot seg over en årrekke for uredelig adferd i markedet, ved å ha ført helsemyndigheter, helsepersonell og pasienter bak lyset når det gjelder legemidlers påståtte virkninger.
Over de siste 25 årene har selskapet akseptert å betale til sammen i overkant av 6,1 milliarder US dollar i bøter med bakgrunn i 40 fellende saker. I tillegg kommer ytterligere seks saker som ikke er ferdigbehandlet ennå. I hovedsak dreier sakene seg om bevisst feilaktig informasjon om legemidlers egenskaper, ulovlig markedsføring foruten ulovlige hevnaksjoner overfor varslere i egen organisasjon som blant annet har fått sparken.
Blir bøtene for uredelig adferd ganske enkelt fra selskapets side betraktet som en helt vanlig forretningsmessig kostnad?
Når mer eller mindre samtlige voksne nordmenn i disse dager skal ta stilling til hvorvidt man skal la seg vaksinere eller ikke, er det ikke uinteressant for den enkelte å ha nødvendig bakgrunnsinformasjon om graden av uredelighet hos produsenten av vaksinen.
Spørsmålet er med andre ord om helsepersonell som setter vaksinene i disse dager, er godt kjent med denne uredelige delen av Pfizers virksomhet og videreformidler dette på en saklig måte til de som skal vaksineres?
For å oppfylle kravene til et informert samtykke, er det grunn til å anta at også denne delen av Pfizers historie og virksomhet kan være av betydning for den enkelte.
Til de som ikke får informasjon om Pfizers bøtehistorie; la i hvert fall dette være et lite bidrag til pasientens informerte samtykke.” https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/kan-vi-stole-pa-pfizer-og-vaksinen-deres/o/5-95-184008?fbclid=IwAR0vRWmKmybYpfGxeYLHi0le0bdxEhLqxZvHgI4PPjAJ2roHPBJRPZOs-D8
Pfizer vaksina er under utprøving og er ikke ferdig testet før i 2023, noe du kan lese om her: “Actual Study Start Date : April 29, 2020
Estimated Primary Completion Date : November 2, 2021
Estimated Study Completion Date : May 2, 2023″
Ifølge Transparency International finnes ennå ikke uavhengige, fagfellevurderte studier av vaksinene som ikke er finansiert av de farmasøytiske selskapene. Alle fagfellevurderte studier om kortsiktig effektivitet og mulige bivirkninger har blitt finansiert, organisert, koordinert og støttet av farmasiselskapene. Dessuten: Ingen av studiedataene er offentliggjort, eller gjort tilgjengelig for forskere som ikke jobber for disse selskapene.
I Pfizers rapport om deres c 19 vaksine kan man lese at vaksinerte kan overføre deler av vaksinen til uvaksinerte ved hudkontakt, sex m.m. Se side 67 og side 132 her https://cdn.pfizer.com/pfizercom/2020-11/C4591001_Clinical_Protocol_Nov2020.pdf?fbclid=IwAR2RNkb4bt4D1PTGCN9WltE5QRPAT8UjllI-FkdJBft__fI0wykiIRvf7cs

 

FDA står for «Food and Drug Administration» og er det amerikanske overvåkningsorganet for medisinske produkter. I Norge er Folkeheleinstututtet det som kommer nærmest et tilsvarende organ som det FDA er i USA. Det er altså FDA som har hastegodkjent vaksinene i USA.
I 2009 så skrev forskere og leger i FDA et brev til daværende president Barack Obama der de ber ham om å rydde opp i korrupsjonen innefor FDA som har pågått i alt for lang tid. Men ble noe gjort? Neppe. Korrupsjonen i FDA er fremdeles vedvarende:
FDA Scientists Ask Obama to Restructure Drug Agency https://www.wsj.com/articles/SB123142562104564381
FDA scientists allege mismanagement at agency https://edition.cnn.com/2009/POLITICS/01/09/fda.scientists/
Hidden conflicts? Pharma payments to FDA advisers after drug approvals spark ethical concerns https://www.sciencemag.org/news/2018/07/hidden-conflicts-pharma-payments-fda-advisers-after-drug-approvals-spark-ethical
“This article highlights the importance of the FDA’s ongoing pediatric postmarketing safety reviews of regulated products, advice from the PAC, and FDA actions in the best interest of pediatric patients. This mandated process facilitates detection of safety concerns that may not be identified in prelicensure clinical trials. It continues to identify critical safety concerns, including unlabeled adverse events, frequent off-label use, product misuse, and secondary exposures in children.” https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26598453/
Institutional corruption of pharmaceuticals and the myth of safe and effective drugs https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/24088149/
“President Joe Biden var tydeligvis i ekstase da USAs Food and Drug Administration (FDA) meldte at de har gitt full godkjenning til Pfizer/BioNTechs eksperimentelle vaksine. Han krevde at alle amerikanere «må vaksinere seg nå», og oppfordret de store korporasjonene i USA til å kreve vaksinering for alle ansatte. Men er det virkelig snakk om en «endelig godkjenning»?
Ganske riktig sendte FDA det de kalte et Approval letter 23. august 2021 til Pfizer/BioNTech Det kan lastes ned her: https://www.fda.gov/media/151710/download Men det er noe svært merkelig med dette brevet til å være et «endelig godkjenningsbrev».
Vaksineprodusenten er bedt om å undersøke vaksinens sikkerhet når det gjelder barn; Deferred pediatric Study C4591001 to evaluate the safety and effectiveness of COMIRNATY in children 12 years through 15 years of age.
Den studien har en frist ril 31. oktober 2023! En tilsvarende studie av vaksinen for barn mellom 6 måneder og 12 år har en frist til 31. oktober 2024! (Godkjenningsbrevet s. 5) Hvordan kan noe være endelig godkjent hvis det fortsatt skal testes i flere år? FDA pålegger Pfizer/BioNTech å gjøre ytterligere studier at hjerteproblemer som følge av vaksinen:
We have determined that an analysis of spontaneous postmarketing adverse events reported under section 505(k)(1) of the FDCA will not be sufficient to assess known serious risks of myocarditis and pericarditis and identify an unexpected serious risk of subclinical myocarditis. Furthermore, the pharmacovigilance system that FDA is required to maintain under section 505(k)(3) of the FDCA is not sufficient to assess these serious risks. Therefore, based on appropriate scientific data, we have determined that you are required to conduct the following studies:
Fristen for endelig rapportering av disse studiene er satt til 31. oktober 2025. FDA vet altså at vaksinen kan føre til hjertefeil og ser dette som så alvorlig at Pfizer/BioNTech må gjøre studier i mer enn fire år før de kan konkludere! Faktisk er den aller siste fristen for disse studiene satt til 31. desember 2027! Hvordan kan noen som kaller seg ansvarlige myndigheter pålegge folk å ta en vaksine som sjøl godkjenningsmyndigheter som er utrolig vennligstilte overfor industrien ikke vil gi endelig stempel før om fem år?” https://steigan.no/2021/08/er-fdas-godkjenning-av-pfizers-vaksine-fake-news/
“De fleste som fikk narkolepsi etter svineinfluensavaksinen ble syke innen to år, viser svensk studie. Den svenske studien viser at de fleste ble syke to år etter vaksinering, men at tiden mellom første symptom på narkolepsi til diagnosen i pasientjournalen er lang og svært varierende. I gjennomsnitt tok det 67 uker å få diagnosen, ifølge den svenske undersøkelsen.” Hvor mange vil få alvorlige bivirkninger av de nye eksperimentelle c 19 vaksienene om to år? https://www.dagensmedisin.no/artikler/2016/07/08/syke-innen-to-ar-etter-vaksinering/?fbclid=IwAR24xxDr3Z0RPxNa0bCFiVIir_kII6TMS_VORy3VuEo4hK2-9UNKsQMUsws
De fleste har IKKE fått med seg at dyreforsøkene har blitt hoppet over når det gjelder c19 vaksinene, men det ble rapportert allerede tidlig i 2020:
“Given the need to quash the coronavirus, vaccine makers around the world are racing to speed up their timelines for development, a process that typically takes years. But companies are making extraordinary efforts to stagger trials and, in some cases, skip essential steps, such as animal testing.”

Den samlede risikoen for at barn blir alvorlig syke eller dør av covid er ekstremt lav, bekrefter en ny analyse av covid-infeksjonsdata. Dette skriver BBC https://www.bbc.com/news/health-57766717

Data fra de første 12 månedene https://www.researchsquare.com/article/rs-689684/v1 av pandemien i England viser at 25 under 18 år døde av covid. De som lever med flere kroniske sykdommer og nerveskader var mest utsatt, men den samlede risikoen er svært lav. Konklusjonene vurderes av Storbritannias rådgivende gruppe for vaksiner.

Tallenes tale er klar: I Storbritannia har bare 251 barn blitt lagt inn på intensivavdeling fra mars 2020 til februar 2021. Det er 1 av 50.000. 25 barn eller unge har dødd av covid. Det er 2 av én million.

Forskere fra University College London og universitetene i York, Bristol og Liverpool sier at studiene av barn er de mest omfattende hittil for noe land i verden. De sjekket Englands folkehelsedata og fant de fleste av de unge som hadde dødd av Covid-19 hadde underliggende helsemessige forhold: Rundt 15 hadde livsbegrensende eller underliggende tilstander, inkludert 13 som lever med komplekse nevrohemminger.

Seks hadde ingen underliggende forhold registrert de siste fem årene – selv om forskere advarer om noen sykdommer kan ha blitt oversett. Ytterligere 36 barn hadde en positiv covid-test på tidspunktet for deres død, men døde av andre årsaker, antyder analysen. Forskerne anslår at 25 dødsfall i en befolkning på rundt 12 millioner barn i England gir en bred, samlet dødelighet på 2 per million barn. https://olehartattordet.blogg.no/barn-og-korona-smitte.html

 

Hvor nyttig er vaksinen for de unge? De blir sjeldent syke. Og de som er vaksinert kan også smitte. Skal de ta en vaksine som ikke hindrer smitte, for å beskyttes mot alvorlig sykdom, fra en sykdom de ikke blir alvorlig syke av? https://binders.info/articles/133/No_heart_feelings_.html?fbclid=IwAR1oZBQvxDFoOtapmZymtG6lXEceLyZRCWZA4s34CM16e5FCO4ewtegDV3k

 

https://olehartattordet.blogg.no/nye-beviser-for-at-godkjenninga-av-pfizer-vaksina-er-rein-svindel.html

 

Teksten fortsetter under videoen

 

Relatert lesing:

 

Vitenskapen er det beste verktøyet vi har til å finne sannheten med, men hvis de som bruker dette verktøyet ikke har rent mel i posen, så vil dette verktøyet bli deretter, i verste fall så kan det brukes til å fremme usannheter og propaganda. Vitenskapen vil være særlig utsatt for dette når økonomien sitter i førersetet, og når vitenskapsmenn og kvinner vet at de kan miste jobben hvis de ikke viser til resultater som støtter det oppdragsgiveren forventer seg. Og at forskningen mere og mere har blitt et verktøy for politisk og økonomisk vinning og ikke et verktøy for å finne sannheten, det finnes det dokumentasjon på i bøtter og spann: https://olehartattordet.blogg.no/nar-forskning-blir-et-verktoy-for-politisk-og-okonomisk-vinning.html

 

https://olehartattordet.blogg.no/fda-domt-til-a-frigi-covid-19-vaksinedokumenter.html

 

Her har jeg tatt et tilbakeblikk på svineinfluensavaksinen og dokumentert hvor mange som ble syke av den
https://olehartattordet.blogg.no/noen-saers-gode-og-relevante-sporsmal-rundt-covid-19-viruset-og-corona-krisa.html

 

https://olehartattordet.blogg.no/korona-kavalkade.html?fbclid=IwAR1E8Q9RusmMAyUIMKX-l2x41F47G-K0IcLnwlha5YWqGmCVcDyj7-1Ma3A

 

https://olehartattordet.blogg.no/en-meget-god-beskrivelse-av-propaganda.html?fbclid=IwAR2e4bHgmw_ofDHizPy1PhRVyxHRx2plVfSqspao0gj_gVdXse_oG-K8pbY

 

https://olehartattordet.blogg.no/sci-fi-teknologi-som-i-dag-er-en-realitet-er-en-trussel-mot-menneskeheten.html

 

 https://www.adlibris.com/no/bok/the-problem-with-science-9780197536537

 

Unnskyld, ordet som får deg ut av ei lei knipe

 

Hvor mye er egentlig en unnskyldning verdt hvis man må bli presset til å måtte gi en? Politikerne er et godt eksempel på det. Og når de endelig har gitt en unnskyldning som de ble tvunget til å gi fordi de ble avslørt, så er det liksom greit, en unnskyldning som aldri ville kommet hvis det ikke var press inne i bildet.

I de fleste tilfeller er det strategisk lurt å si unnskyld, gjerne med en krokodilletåre piplende ut av øyekroken fordi manipulerende og kyniske individer vet at folk flest tilgir hvis man legger seg flat uansett hvor hyklersk og løgnaktig en unnskyldning er. 

Så i fremtiden burde de viktigste spørsmålene våre kjære oppegående journalister stiller være som følger i saker der unnskyldninger har blitt tvunget frem:

Ville du sagt unnskyld hvis du ikke ble avslørt, og ville du sagt unnskyld hvis du ikke hadde blitt tvunget til det? Og svarer vedkommende ja, så bruker man oppfølgings spørsmålet: Hvorfor gjorde du ikke det da, dette er jo i etterkant, og det beviser vel at du lyver?

 

2 av 1 million barn har dødd av k.o.r.o.n.a de siste 12 månedene i England melder BBC

 

Den samlede risikoen for at barn blir alvorlig syke eller dør av covid er ekstremt lav, bekrefter en ny analyse av covid-infeksjonsdata. Dette skriver BBC  https://www.bbc.com/news/health-57766717

Data fra de første 12 månedene https://www.researchsquare.com/article/rs-689684/v1 av pandemien i England viser at 25 under 18 år døde av covid. De som lever med flere kroniske sykdommer og nerveskader var mest utsatt, men den samlede risikoen er svært lav. Konklusjonene vurderes av Storbritannias rådgivende gruppe for vaksiner.

Tallenes tale er klar: I Storbritannia har bare 251 barn blitt lagt inn på intensivavdeling fra mars 2020 til februar 2021. Det er 1 av 50.000. 25 barn eller unge har dødd av covid. Det er 2 av én million.

Forskere fra University College London og universitetene i York, Bristol og Liverpool sier at studiene av barn er de mest omfattende hittil for noe land i verden. De sjekket Englands folkehelsedata og fant de fleste av de unge som hadde dødd av Covid-19 hadde underliggende helsemessige forhold: Rundt 15 hadde livsbegrensende eller underliggende tilstander, inkludert 13 som lever med komplekse nevrohemminger.

Seks hadde ingen underliggende forhold registrert de siste fem årene – selv om forskere advarer om noen sykdommer kan ha blitt oversett. Ytterligere 36 barn hadde en positiv covid-test på tidspunktet for deres død, men døde av andre årsaker, antyder analysen. Forskerne anslår at 25 dødsfall i en befolkning på rundt 12 millioner barn i England gir en bred, samlet dødelighet på 2 per million barn.

Regjeringa i Storbritannia vurdere fortsattå anbefale vaksiner for barn over 12 år https://www.gov.uk/government/publications/covid-19-vaccination-of-children-and-young-people-aged-12-to-17-years-jcvi-statement/jvci-statement-on-covid-19-vaccination-of-children-and-young-people-aged-12-to-17-years-15-july-2021

Når man tar i betraktning at disse vaksinene er eksperimentelle, at de innebærer en betydelig helserisiko – og at barn har en ekstremt liten sjanse for å bli alvorlig sjuke eller dø av covid, framstår det som den rene galimatias.

 

Relatert lesing:

 

Barn og korona smitte https://olehartattordet.blogg.no/barn-og-korona-smitte.html

 

Her har jeg tatt et tilbakeblikk på svineinfluensavaksinen og dokumentert hvor mange som ble syke av den. Greit å ha det i bakhodet når en ny vaksine kommer https://olehartattordet.blogg.no/noen-saers-gode-og-relevante-sporsmal-rundt-covid-19-viruset-og-corona-krisa.html

 

Relevant c 19 dokumentasjon https://olehartattordet.blogg.no/relevante-c-19-dokumentasjon-som-ikke-kan-kategoriseres-som-konspirasjonsteorier.html

 

 

I Skottland har 5522 mennesker dødd innen 28 dager etter å ha fått kåråna vaks…

 

“Public Health Scotland informerer om at 5.522 mennesker har dødd innen tjueåtte dager etter å ha fått en Covid-19-vaksine de siste 6 månedene bare i Skottland.

På grunn av dusinvis av forespørsler via loven om informasjonsfrihet som ba folkehelse Skottland (PHS) om å oppgi det nåværende totale antallet dødsfall til enhver person som har dødd innen 28 dager etter å ha fått en Covid-19-vaksine, bestemte PHS seg for at den beste veien videre var å publisere informasjonen rutinemessig og regelmessig i sin Covid-19-rapport.

De mest oppdaterte tallene som ble publisert av PHS og i rapporten som ble utgitt 23. juni 2021, og de avslører at mellom 8. desember 2020 og 11. juni 2021 døde totalt 5.522 mennesker innen 28 dager etter å ha fått en dose med en Covid-19 vaksine.

Ifølge regnearket som ble publisert med rapporten fra Public Health Scotland; som inkluderer antall dødsfall etter type vaksine og datoen de skjedde, er 1.877 dødsfall knyttet til Pfizer mRNA-vaksinen, 3.643 dødsfall til AstraZeneca, og 2 dødsfall skjedd etter vaksinasjon med Moderna mRNA-vaksinen.” Les videre her https://steigan.no/2021/07/public-health-scotland-5-522-mennesker-har-dodd-innen-28-dager-etter-covid-19-vaksine/

 

 

Når mer eller mindre samtlige voksne nordmenn i disse dager skal ta stilling til hvorvidt man skal la seg vaksinere eller ikke, er det ikke uinteressant for den enkelte å ha nødvendig bakgrunnsinformasjon om graden av uredelighet hos produsenten av vaksinen.
Spørsmålet er med andre ord om helsepersonell som setter vaksinene i disse dager, er godt kjent med denne uredelige delen av Pfizers virksomhet og videreformidler dette på en saklig måte til de som skal vaksineres?
For å oppfylle kravene til et informert samtykke, er det grunn til å anta at også denne delen av Pfizers historie og virksomhet kan være av betydning for den enkelte.
Til de som ikke får informasjon om Pfizers bøtehistorie; la i hvert fall dette være et lite bidrag til pasientens informerte samtykke.” https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/kan-vi-stole-pa-pfizer-og-vaksinen-deres/o/5-95-184008?fbclid=IwAR0vRWmKmybYpfGxeYLHi0le0bdxEhLqxZvHgI4PPjAJ2roHPBJRPZOs-D8
Pfizer vaksina er under utprøving og er ikke ferdig testet før i 2023, noe du kan lese om her: “Actual Study Start Date : April 29, 2020
Estimated Primary Completion Date : November 2, 2021
Estimated Study Completion Date : May 2, 2023″
 
 
 
 
 
 

I Pfizers rapport om deres c 19 vaksine kan man lese at vaksinerte kan overføre deler av vaksinen til uvaksinerte ved hudkontakt, sex m.m. Se side 67 og side 132 her https://cdn.pfizer.com/pfizercom/2020-11/C4591001_Clinical_Protocol_Nov2020.pdf?fbclid=IwAR2RNkb4bt4D1PTGCN9WltE5QRPAT8UjllI-FkdJBft__fI0wykiIRvf7cs

 

FDA står for «Food and Drug Administration» og er det amerikanske overvåkningsorganet for medisinske produkter. I Norge er Folkeheleinstututtet det som kommer nærmest et tilsvarende organ som det FDA er i USA. Det er altså FDA som har hastegodkjent vaksinene i USA.
 
I 2009 så skrev forskere og leger i FDA et brev til daværende president Barack Obama der de ber ham om å rydde opp i korrupsjonen innefor FDA som har pågått i alt for lang tid. Men ble noe gjort? Neppe. Korrupsjonen i FDA er fremdeles vedvarende:
 
FDA Scientists Ask Obama to Restructure Drug Agency https://www.wsj.com/articles/SB123142562104564381
 
FDA scientists allege mismanagement at agency http://edition.cnn.com/2009/POLITICS/01/09/fda.scientists/
 
 
 
Hidden conflicts? Pharma payments to FDA advisers after drug approvals spark ethical concerns https://www.sciencemag.org/news/2018/07/hidden-conflicts-pharma-payments-fda-advisers-after-drug-approvals-spark-ethical
 
 
 
“This article highlights the importance of the FDA’s ongoing pediatric postmarketing safety reviews of regulated products, advice from the PAC, and FDA actions in the best interest of pediatric patients. This mandated process facilitates detection of safety concerns that may not be identified in prelicensure clinical trials. It continues to identify critical safety concerns, including unlabeled adverse events, frequent off-label use, product misuse, and secondary exposures in children.” https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26598453/
 
Institutional corruption of pharmaceuticals and the myth of safe and effective drugs https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/24088149/
De fleste har IKKE fått med seg at dyreforsøkene har blitt hoppet over når det gjelder c19 vaksinene, men det ble rapportert allerede tidlig i 2020:
 
“Given the need to quash the coronavirus, vaccine makers around the world are racing to speed up their timelines for development, a process that typically takes years. But companies are making extraordinary efforts to stagger trials and, in some cases, skip essential steps, such as animal testing.”
“Dette vet vi om Covid-19 Vaccine Moderna på godkjenningstidspunktet:
Vaksinen har fått en betinget (midlertidig) godkjenning for bruk hos personer fra 18 år.
Godkjenningen bygger på en studie med ca. 30.000 deltagere der halvparten fikk vaksinen, mens resten fikk narrevaksine (placebo). To doser ble gitt med 28 dagers mellomrom.
I studien fant man at vaksinen ga 94,1 % beskyttelse mot covid-19 sykdom fra 14 dager etter andre dose.
Beskyttelsen ser ut til å være god i alle aldersgrupper som var med i studien, og hos dem som hadde underliggende sykdommer som for eksempel astma, KOLS, diabetes, høyt blodtrykk og hjertesvikt.
Studien viste at de fleste opplever ubehagelige bivirkninger (som smerter og hevelse på stikkstedet, trøtthet, hodepine, frysninger, kvalme/brekninger, feber, muskel- og leddsmerter) de første dagene etter vaksinasjon.
Samtidig tyder studien på at risikoen for alvorlige bivirkninger er liten de første to månedene etter vaksinasjon. Etter at vaksinen er tatt i bruk er det meldt om noen tilfeller med alvorlige allergiske reaksjoner etter vaksinasjon. Dette vet vi ikke enda:
Hvor lenge vaksinen beskytter mot covid-19 sykdom Om vaksinen hindrer at man smitter andre. Det er foreløpig ingen eller begrensede data for: Barn og ungdom under 18 år Aldersgruppen over 75 år, Gravide og ammende Personer med nedsatt immunforsvar og de som bruker immundempende legemidler.
Vi kan ikke utelukke sjeldne bivirkninger som oppdages først når vaksinen tas i bruk og gis til mange flere og mer varierte grupper enn i studiene.” https://legemiddelverket.no/nyheter/andre-koronavaksinegodkjent-i-europa
“Covid-19 vaccines: In the rush for regulatory approval, do we need more data?After rollout under emergency authorisation, manufacturers of covid-19 vaccines now have their sights on regulatory approval. But what’s the rush, asks Peter Doshi, and is just six months of data from now unblinded trials acceptable?” https://www.bmj.com/content/373/bmj.n1244?fbclid=IwAR1ugH_P4XPQ05E5Xos89JSVbMtS5ASVRfhRHoTI_rZ-PlPg5CbgiH5pmWE
“En annen som har engasjert seg i debatten om ivermectin, er legen Anders Bugge. Han etterlyser i et debattinnlegg i Aftenposten en større debatt om medisinen. Til daglig jobber Bugge som overlege med spesialisering i indremedisin og geriatri, som er behandling av eldre.
– Ingen har hevdet vi vet alt eller vet nok. Men ingen hevder heller at ivermectin er farlig, sier han.
Bugge viser til kompetansen til forskerne som anbefaler ivermectin. Medisinen ble oppdaget av den japanske professoren Satoshi Omura i 1975, som resulterte i nobelprisen i 2015. Flere av de andre er også svært anerkjente forskere.
– Skal man liksom si at en nobelprisvinner i medisin ikke har peiling? spør Bugge.
Han blir oppgitt over at anbefalingen om å bruke ivermectin blir avfeid på det han mener er sviktende grunnlag.
– Det som dreper folk i dag, er ikke skabb. Vi er midt i en pandemi. Mange blir syke og får langtidsproblemer, og vi taper enorme summer penger. Jeg synes det er et rart argument, sier han.
Bugge viser til at ivermectin er svært trygt, reseptfritt og tas ukentlig i mange land, blant annet i Sør-Amerika. Der er det ikke et stort problem med resistens mot skabb eller andre parasitter. Ivermectin har også blitt tatt i bruk mot covid-19 i en rekke land, blant andre Mexico, Peru, Sør-Afrika, Slovakia, Tsjekkia og India.
– Hvis ivermectin er så effektivt, hvorfor er det så stor motstand mot det?
– Leger er ikke en enhetlig gruppe. Noen er puritanere som ikke vil ta risiko. De ønsker å få alt servert i en kjempestor studie som løser alt. Så har du de som er mer proaktive og tør å prøve noe nytt.
Både Eivind Hustad Vinjevoll og Anders Bugge er opptatt av å understreke at de ikke er motstandere av koronavaksinene. De tror at ivermectin kan bli sett på som en konkurrent til vaksinene, og at dette står i veien for utstrakt bruk av medisinen. Ivermectin er et generisk legemiddel. Dette vil si at patentet er utløpt, slik at ingen legemiddelfirmaer har enerett på å selge ivermectin, og det kan lages kopier. Dermed finnes ikke samme muligheter for profitt som for nye medisiner eller vaksiner.
Vinjevoll er på sin side ikke nådig i kritikken av Legemiddelverket, som han mener lener seg i for stor grad på anbefalingene fra WHO. Vinjevoll og Frontline covid-19 ciritcal care alliance anbefalte å bruke steroider i behandlingen av covid-19 allerede i mars 2020, mot rådene fra WHO. WHO begynte imidlertid å anbefale steroider i behandlingen i september samme år. Nå mener Vinjevoll at også ivermectin overses i Norge fordi man stoler for mye på WHO.
Og hylle en vaksine når man ikke vet noe som helst om langtidsvirkningene er ikke mye lurt. Dette er en reprise av løgnene FHI og myndighetene med viten og vilje begikk i 2009 da de påsto at svineinfluensavaksinen var trygg, der mere enn 800 personer ble alvorlig skadet av vaksina.
Publisert i Dagbladet 15. november 2020:
“Svineinfluensavaksinen Pandemrix ble godkjent for barn – uten å være testet på barn. «Hele vaksinasjonsprogrammet i 2009 var som et stort klinisk eksperiment.»” https://www.dagbladet.no/nyheter/godkjent-for-barn—uten-testing/73050408
Publisert i Dagbladet 17. november 2020:
“«Vaksinen er trygg», sa helseminister Anne-Grete Strøm-Erichsen (Ap) på Dagsrevyen 23. oktober 2009, da myndighetene rådet hele befolkningen til å vaksinere seg mot svineinfluensa.
– Det var det som hadde blitt fortalt meg av helsemyndighetene, at vaksinen var trygg. Jeg trodde på fagfolkene, sier hun til Dagbladet i dag. Hun hadde bare sittet noen få dager i statsrådsstolen da hun anbefalte folket å vaksinere seg.
Som Dagbladet har omtalt de siste dagene, var vaksinen Pandemrix så lite testet da den ble godkjent og tatt i bruk, at usikkerheten om bivirkninger i realiteten var betydelig. En av landets fremste eksperter på narkolepsi mener at så mange som 300 mennesker kan ha fått narkolepsi etter vaksinen.
Anbefalingen om massevaksinasjon ble vedtatt 23. oktober 2009. Samme dag kom det en rapport fra en pågående spansk studie av 51 barn i alderen 6-35 måneder – den første studien av selve svineinfluensavaksinen på barn. Dette var foreløpige data, med en oppfølgning på bare 21 dager etter at vaksinen var satt. Data for langtidsoppfølgning av barn forelå ikke da.
Til tross for den manglende testingen ble norske barn helt ned til seks måneder anbefalt å ta vaksinen. Bakgrunnen var – blant annet ifølge et brev Geir Stene-Larsen, daværende direktør i FHI (til høyre på bildet over), sendte kommunene – at «Nye data viser at også små barn tåler vaksinen godt».Geir Stene-Larsen ønsker ikke å kommentere dette i dag.
Faresignalene
Disse budskapene var ikke en del av myndighetenes informasjonsopplegg:
Svineinfluensavaksinen var ikke testet på barn. Den såkalte modellvaksinen som den bygget på, var bare testet på 300 barn i alderen 3 til 9 år.
På grunn av lite testing var det større usikkerhet om bivirkninger.
Svineinfluensavaksinen ble godkjent uten å avvente kliniske studier.
Produsenten hadde frasagt seg ethvert ansvar for eventuelle bivirkninger.
I vaksinens preparatomtale het det at «det er ingen klinisk erfaring med bruk i eldre, barn eller ungdom».
EUs helsesikkerhetskomité ga ingen anbefaling om massevaksinasjon, og ingen anbefaling om å vaksinere friske barn.
Den tyske legeforeningen gikk i november 2009 ut og advarte mot Pandemrix, særlig til barn og gravide, på grunn av manglende kliniske data.
Amerikanske Food and Drug Administration (FDA) nektet å godkjenne svineinfluensavaksine med adjuvans, «forsterkeren» i vaksinen, fordi man ikke visste nok om sikkerheten.” https://www.dagbladet.no/nyheter/vaksinen-er-trygg/73052927?fbclid=IwAR3n1qblES_3ldYyvXvNx3dFDIOqMkZP30PpBtvKAba46HO0vKAzx3UtYvs
“De fleste som fikk narkolepsi etter svineinfluensavaksinen ble syke innen to år, viser svensk studie. Den svenske studien viser at de fleste ble syke to år etter vaksinering, men at tiden mellom første symptom på narkolepsi til diagnosen i pasientjournalen er lang og svært varierende. I gjennomsnitt tok det 67 uker å få diagnosen, ifølge den svenske undersøkelsen.” https://www.dagensmedisin.no/artikler/2016/07/08/syke-innen-to-ar-etter-vaksinering/?fbclid=IwAR24xxDr3Z0RPxNa0bCFiVIir_kII6TMS_VORy3VuEo4hK2-9UNKsQMUsws
“For første gang har vitenskapen fått se hvor budbringeren (mRNA) i c 19 vaksinen har tatt veien i kroppen etter den har blitt inijisert. Man trodde først at den ville bli værende i skulderemuskelen, men det var feil, veldig feil.
Vaksine forskere har antatt at de ny mRNA c 19 vaksinene ville oppføre seg som tidligere vaksiner og at piggproteinet i vaksinene, som er årsaken til de fleste alvorlige bivirkningene, det vil holde seg stasjonært i skuldermuskelen. Men det gjør det altså ikke. I stedet så går det inn i blodstrømmen der det i flere dager etter vaksinasjonen sirkulerer i kroppen og samler seg i organer og vev, blant annet i milten, beinmargen, leveren, binyrene. Den største konsentrasjonen finner man i eggstokkene.
Det har i lang tid vært kjent at piggproteinet er et sykdomsfremkallende protein og at det kan forårsake skade hvis det sirkulerer i kroppen.
Labdyr som har fått injisert piggproteinet i blodet utviklet kardiovaskulære problemer, og proteinet krysset også blodhjernebarrieren og forårsake skade på hjernen deres. https://www.nature.com/articles/s41593-020-00771-8
Et dyrestudie fra renomerte SALK Institute  som viser hvordan piggeproteinet skader celler på innsiden av åreveggene (epithelia) og kan forårsake vaskulær sykdom.  https://www.ahajournals.org/doi/10.1161/CIRCRESAHA.121.31890

Et annet dyrestudie viser hvordan piggproteinet krysser blod-hjernebarrieren på mus. https://www.nature.com/articles/s41593-020-00771-8

 

https://www.nature.com/articles/s41598-018-34171-7?fbclid=IwAR3mkEzmuJzfKogSmHMj76W2NpKXigtP-SyQGQwFdJsMTJ1lCB3XbtJ6lw0

 

Et fersk studie fra Oxford bekrefter at piggeproteinet produseres og distribueres i kroppen som følge av vaksinen. https://academic.oup.com/cid/advance-article/doi/10.1093/cid/ciab465/6279075?fbclid=IwAR2zu98eP2BwtuNCt_kOwk1iftIaVuJjqSu8JK_kpvCzP_JUBNktcjCA0Xo

 

Her er en studie som forteller at cytokin storm er høyst relevant med mRNA-vaksiner. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7943455/

Human IgG and IgA responses to COVID-19 mRNA vaccines. 16.juni 2021.
 
Circulating Severe Acute Respiratory Syndrome Coronavirus 2 (SARS-CoV-2) Vaccine Antigen Detected in the Plasma of mRNA-1273 Vaccine Recipients. 20.mai 2021. https://academic.oup.com/cid/advance-article/doi/10.1093/cid/ciab465/6279075
 
SARS-CoV-2 mRNA vaccination induces functionally diverse antibodies to NTD, RBD, and S2. 8.juni 2021.
 
SARS-CoV-2 elicits robust adaptive immune responses regardless of disease severity. 4.juni 2021.

 

“Sist helg fortalte Aftenposten historien om Marhú Salas og Cathrin Svanevik Frøyen som opplevde uregelmessigheter i menstruasjonen etter å ha tatt Moderna- og Pfizer-vaksinene. Etter at Aftenposten omtalte fenomenet har Statens legemiddelverk mottatt mange meldinger fra kvinner. Flere krever økt oppmerksomhet om kvinnehelseforskning og ønsker svar på hvorvidt uvanlig menstruasjon er en bivirkning av koronavaksinene.” https://www.aftenposten.no/norge/i/x31Vep/kvinner-over-hele-verden-melder-om-mens-endringer-etter-koronavaksine?fbclid=IwAR0bmO8a32uhq3rcz8fQ9CWA5e4v61S7jW6_t2i_kzxB4rU2-Va9xaNTNlw

 

 

Ut i fra dette som de danske vaksineforskerne Benn og Aaby sier om det danske FHI sine regler når det gjelder vaksinasjon av barn, så er kriteriene for å begynne å vaksinere 12 åringer overhodet ikke til stedet, like forbasket så promoterer Dagbladet vaksinering av barn https://www.aftenposten.no/meninger/kommentar/i/weM44M/nyt-sommeren-unger-til-hoesten-kan-det-bli-sproeyte?fbclid=IwAR2Y2XcV8mazDsMX1sCPIDD9acljOOY-KZrEvjXXmC1ypgtixYHE8zF0Re4

 

 

“En ny vaccine opfylder ikke Sundhedsstyrelsens egne kriterier for, hvornår børn skal vaccineres – herunder at den er tilstrækkelig gennemprøvet på børn, og at sygdommen er tilstrækkelig alvorlig. Med den nuværende viden bør børn altså ikke vaccineres mod COVID-19. I Danmark har Sundhedsstyrelsen det kriterium, at der kun indføres vacciner, der beskytter mod alvorlig sygdom: ”Sygdommen, der vaccineres imod, skal have en vis alvorlighed og hyppighed for at retfærdiggøre, at der indføres en vaccination mod sygdommen i børnevaccinationsprogrammet.

 

Sundhedsstyrelsens udgangspunkt er, at sygdommen skal være alvorlig for det enkelte barn og derfor vigtig at forebygge”, står der på deres hjemmeside. Alvorlighedskriteriet danner bl.a. baggrund for, at vi ikke vaccinerer børn mod influenza og skoldkopper. Derudover skal der ifølge Sundhedsstyrelsen være ”bred erfaring med vaccinen blandt børn: Vaccinen skal være afprøvet på større grupper af børn for at sikre, at vaccinens virkning samt bivirkning er kendt blandt børn”.

 

Yderligere skal der ”være tilstrækkelig dokumentation for, at fordelene ved at vaccinere for en sygdom klart overstiger risikoen for bivirkninger”. Men en ny COVID-19 vaccine opfylder ikke Sundhedsstyrelsens egne kriterier: COVID-19 er mindre alvorlig for yngre personer, end influenza er. Fx var den estimerede dødelighed relateret til influenza blandt 0-14-årige børn i perioden 2013-2018 i gennemsnit 20 børn pr. år. Indtil videre har vi ikke haft nogen COVID-19-dødsfald blandt personer under 30 i Danmark. Med den viden, vi har i dag, er COVID-19 ikke en alvorlig sygdom for børn noget sted i verden.

 

Kriteriet om ”bred erfaring blandt børn”.

 

Blandt fire firmaer med vacciner i fase-3-forsøg [sidste fase i vaccineforsøg med test på mennesker, red.], der for nyligt offentliggjorde deres protokoller, er der kun ét firma, der inkluderer børn ned til 5 år. Studiegruppernes størrelse er ikke oplyst, men studiet inkluderer i alt 12.390 personer og med 12 studiegrupper, heraf kun én med børn, er det formentlig højst nogle tusinde børn.

 

Som tommelfingerregel kræver det 65.000 forsøgsdeltagere for at påvise 3 tilfælde af en bivirkning, der optræder med en hyppighed på 1 ud af 10.000. For at sætte det i kontekst vil bare én alvorlig bivirkning ud af 10.000 vaccinerede børn lede til 5-6 tilfælde per årgang i Danmark, hvilket er meget, givet sygdommens milde forløb for børn. Der er ingen af de fire vacciner, der bliver testet blandt børn under 5 år. Der er altså ikke ”bred erfaring blandt børn”, som ellers er Sundhedsstyrelsen eget kriterie for en gennemtestet vaccine.

 

Overstiger fordelene risikoen for bivirkninger?

 

Kriteriet om, at der er tilstrækkelig dokumentation for, at fordelene ved vaccinen overstiger risikoen for bivirkninger, er heller ikke opfyldt. Alvorligheden af sygdommen for børn er mindre end den for influenza, som vi ikke anbefaler at vaccinere børn imod, og risikoen for bivirkninger er indtil videre ukendt. Som skrevet i et læserbrev i tidsskriftet BMJ for nyligt: “Vaccines [mod COVID-19, red.] will not be proven to be safer for children and young people than the infection for some years, if ever”. https://www.raeson.dk/2020/forskere-benn-og-aaby-skal-vi-vaccinere-born-mod-covid-19-nar-muligheden-kommer/?fbclid=IwAR2spd91nyExIPgz-j79cPFZ71iGjzTX8cPrX2ymWJYu9QZTydc5WniH-Hshttps://www.raeson.dk/2020/forskere-benn-og-aaby-skal-vi-vaccinere-born-mod-covid-19-nar-muligheden-kommer/?fbclid=IwAR2spd91nyExIPgz-j79cPFZ71iGjzTX8cPrX2ymWJYu9QZTydc5WniH-Hs

 

“Vi har naturlig immunitet og billige behandlinger for COVID-19. Dette er et faktum. Fakta er at ingen trenger eksperimentell behandling som vil gjøre ham eller henne sjuk. Folk som fremmer COVID-19-vaksiner gjør det for penger og makt. Ei dansk forskergruppe ledet av Stine SF Nielsen fra avdeling for smittsomme sjukdommer ved Aarhus Universitet har publisert resultatene av et viktig forskningsprosjekt på immunitetsutvikling overfor SARS-CoV-2, eller koronaviruset.
 
Studien er publisert av The Lancet, og den var støttet av det danske undervisnings- og forskningsdepartementet og det danske innovasjonsfondet. Forskerne så etter antistoffer hos 203 personer som testet positivt. 202 av dem hadde utviklet antistoffer. De grupperte dem i (a) asymptomatiske, (b) milde symptomer og (c) alvorlige Covid. Så de første gruppene representerte i hovedsak helt sunne mennesker, men som testet positivt eller hadde en rennende nese (veldig milde symptomer, som de beskriver som «ingen begrensninger i daglige aktiviteter»).
 
Den andre gruppen var mennesker som faktisk hadde forkjølelse («begrensninger i daglige aktiviteter»). Og den tredje gruppen var innlagte pasienter. Det bemerkelsesverdige er at alle pasienter, uansett om de hadde vært veldig sjuke eller bare testet positive, hadde en robust antistoffrespons. Og ikke bare kunne det påvises at antistoffene var til stede, men de danske forskerne demonstrerte at antistoffene var veldig effektive og faktisk hadde nøytraliserende kapasitet. https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2352396421002036#!

 

 

“Seasonal colds are by all accounts no fun, but new research suggests the colds you’ve had in the past may provide some protection from COVID-19. The study, authored by infectious disease experts at the University of Rochester Medical Center, also suggests that immunity to COVID-19 is likely to last a long time – maybe even a lifetime.

The study, published in mBio, is the first to show that the COVID-19-causing virus, SARS-CoV-2, induces memory B cells, long-lived immune cells that detect pathogens, create antibodies to destroy them and remember them for the future. The next time that pathogen tries to enter the body, those memory B cells can hop into action even faster to clear the infection before it starts.

Because memory B cells can survive for decades, they could protect COVID-19 survivors from subsequent infections for a long time, but further research will have to bear that out.

The study is also the first to report cross-reactivity of memory B cells – meaning B cells that once attacked cold-causing coronaviruses appeared to also recognize SARS-CoV-2. Study authors believe this could mean that anyone who has been infected by a common coronavirus – which is nearly everyone –  may have some degree of pre-existing immunity to COVID-19.”
https://www.urmc.rochester.edu/news/story/can-the-common-cold-help-protect-you-from-covid-19?fbclid=IwAR3S_eJifgOsm5wAKyTfo9_NefOZNDA-FXpiDvNKDL2QA5yUyG6lsjmsmG4

 

 

“Hva er forskjellen på mRNA-vaksinen og de andre vaksinene vi kjenner til?
– De tradisjonelle vaksinene inneholder døde eller svekkede virus eller biter av virusets overflate; ingen av dem kan gi virussykdommen. Når disse sprøytes inn, tror immunsystemet at det er et ekte virusangrep og starter forsvaret, så man kan få litt feber og føle seg litt uvel. Men immunsystemet lagrer også informasjonen om viruset, sier overlege Preben Aavitsland i FHI.
Han forklarer at mRNA-vaksinene er annerledes:
De inneholder en kopi av oppskriften, altså arvestoffet, på koronavirusets piggprotein, de piggene som dekker virusets overflate.
Denne kopien sprøytes inn i kroppen og tas opp i noen celler i armen. Her leses oppskriften, slik at det lages litt piggprotein.
– Da våkner immunsystemet og starter et motangrep mot piggproteinet som immunsystemet oppfatter som hele koronaviruset. Dermed blir man immun mot det ekte viruset. Deretter går mRNA-biten til grunne.”
Og tar man seg tid til å lese linkene over her så ser man jo at det Aavitsland beskriver her, det har ikke gått etter planen.

 

Relatert lesing: 
Her har jeg tatt et tilbakeblikk på svineinfluensavaksinen og dokumentert hvor mange som ble syke av den: https://olehartattordet.blogg.no/noen-saers-gode-og-relevante-sporsmal-rundt-covid-19-viruset-og-corona-krisa.html

Den gode, den onde og den hyklerske og feige babyboom generasjonen

Folk som har et godt fungerende imunforsvar og ei god helse vil mest sannsynlig overleve c 19 uten noe mèn, så hvorfor skal de da ta en eksperimentell vaksine der man overhodet ikke vet noe om langtidsvirkningene?
I en vettug verden så hadde man isolert dem som sto i faresonen for å dø av dette viruset og så kunne vi andre fått en naturlig flokkimunitet, men i stedet så har man gjort det motsatte, slik at folk flest har fått et nedsatt imunforsvar pga av tiltakene som vil gjøre dem enda mere utsatt.
Økonomien og arbeidsplasser ødelegges i en skala vi aldri har sett tidligere, og mange mange flere har dødd og lider av bivirkningene av nedsteningen enn selve viruset, for ikke å snakke om demokratiet som demonteres dag for dag.
De fleste av generasjon babyboomere (født mellom 1946-1964) er uten tvil den feigeste av de feigeste som har latt seg forføre av propaganda som ville gjort Goebbels grønn av misunnelse. Ikke fordi propagandaen er særlig sofistikert, men som fungerer så godt som den gjør fordi folk flest har null innsikt i den mennesklige psyke og hvordan den kan manipuleres. Og de som vet aller minst om dette er babyboomgenerasjonen.
Flertallet av dem ønsker til og med at barnebarna deres skal få disse livsfarlige eksperimentelle vaksinene. Om det skulle forkorte livet til ungene eller om de skulle bli alvorlig syke av disse såkalte vaksinene, det affiserer ikke besteforeldrene, så lenge de kan forlenge sine egne liv et minutt ekstra.
Hadde de hatt et snev av anstendighet så hadde de stått på barikadene og kjempet med nebb og klør for at disse såkalte vaksinene aldri skulle kommet i nærheten av barna, men fordi de er ekstremt egoistiske og reddere for å dø enn noen andre, så er de av den oppfatningen at deres egne liv er mye mere verdifulle enn barnas.
Bunnløs kunnskapsløshet anser de som klokskap, og når de ukritisk lirer av seg det de har sett på nyhetene som godt trenede papegøyer, så innbiller de seg at de er særdeles kloke. Skulle noen utfordre propagandaen som de med iver har sugd til seg, så tyr de til alle mulige krumspring og hersketeknikker for å forsvare hjernevasken de har blitt utsatt for. Og dette er helt naturlig når man vet at man har å gjøre med den generasjonen som fikk utlevert minst selvinnsikt og som tror at høy alder er synonymt med høy intelligens.  
Og mange av de mannlige individene i fra denne generasjonen er interessert i 2. verdenskrig og har fantasier om at de ville kjempet på de allierte sin side hvis de hadde vært gamle nok. Dette har de jo bevist i nærmere et og et halvt år at er vrangforestillinger av en særdeles alvorlig art når vi nå ser at disse hadde tatt i mot det tredje riket med åpne armer.
Propaganda minister Joseph Goebbels formulerte et viktig retorisk prinsipp: “For at propaganda skal være effektiv og ha en mulighet til å nå frem, så må den henvende seg til de minst intelligente, de minst informerte. Gjør den det så får man også med seg alle andre.” 
“Alle mennesker har noe de setter pris på og er redde for å miste. Deres tilfredshet bygger på at at de ikke finner farene for å miste det ubehagelig store.
Det er din oppgave å vekke deres angst på de punkter hvor den gir det beste grunnlag for din manipulasjon – og du må vekke den til en styrkegrad som er akkurat så stor at aksepten av din manipulasjon gjenoppretter tilfredsheten. Den gjenopprettede tilfredsheten skal forsegle motstanderen i en stabil tilstand etter ditt manipulasjonsinngrep.
Betingelsene for at du kan vekke angst hos motstanderen er de samme som betingelsene for manipulasjon forøvrig:
Du må ha en viss troverdighet og kompetanse i motstanderens øyne. Hvis du overvurderer den troverdighet og kompetanse du har, vil du ikke vekke angst hos motstanderen, men gjøre motstanders irritert eller gal i hodet over at du går rundt og maler fanden å veggen.
Motstanderen oppgir ikke uten videre opp sitt mentale forsvar mot de farer hun godt vet omgir henne. Med mindre hun har særlige grunner til annet, vil du også bli offer for dette forsvaret, dvs. hun vil oppfatte deg som en som er ute etter å skade henne, fordi du gjør henne engstelig. Da kan du like godt pakke sammen.
Den angst du maner frem skal være en hun også selv anser for å være virkelig. Og du skal mane den frem så indirekte som mulig. Idealet er at motstanderen blir engstelig over noe i det du sier, men uten å oppfatte at det var din hensikt å skape angst. Det gjøres vanligvis ved å pakke det som vekker angst inn i en hyldest til de verdier motstanderen besitter.”
Fra boken Manipulasjon og påvirkning av Klaus Kjøller http://www.adlibris.com/no/product.aspx?isbn=8721029555
Skrevet av Øystein Husby, spesialist i allmennmedisin:
“Men hvorfor ikke bare vaksinere alle, også barn og unge, vil noen innvende? Av den enkle grunn at vaksineringen mot covid-19 fortsatt til en viss grad må regnes som et eksperiment. mRNA-vaksiner representerer en helt ny måte å vaksinere på. På grunn av hastegraden ved innføringen av disse vaksinene har vi ikke gjort forstudier slik vi vanligvis gjør. Vi har også fortsatt kort observasjonstid, så bivirkninger og komplikasjoner kan derfor fortsatt dukke opp.
Hos et barn, som sannsynlig vil tåle covid-19 godt, bør vi ha langt mindre toleranse for potensielle bivirkninger. Et annet poeng er at barn og unge med tiden skal føre menneskeslekten videre. Kan vi for eksempel være sikre på at mRNA-vaksinene ikke påvirker fertilitet? Vi er altså over i en helt ny fase av vaksineringen, med helt andre premisser. Hvorfor er det tilsynelatende så lite refleksjon og diskusjon rundt dette? Hvor er de kritiske røstene?” https://www.dagen.no/meninger/tid-for-sunn-kritisk-refleksjon/?fbclid=IwAR3rsKrVBmGK3EEI_TBQLR1yjd9Zbvbn6LfITpWpAB6reEAg1aROeia36dk

Har du fått 1 dose av c 19 vaksina så IKKE ta dose nr 2. Hvorfor får du svar på her

I denne 17 minutter lange videoen forklarer en mikrobilog på en særdeles enkel måte hva man risikerer med de nye mRNA-vaksinene og hvorfor man bør stoppe å ta dem, siden risikoen for skade vil øke for hver dose man tar. Undersøkelsene viser også at man blir imun c 19 når man har hatt det. Og det sinnsyke er jo at dette er noe de burde ha funnet ut før de nødgodkjente vaksinene
Her finner du lenkene til de fire fagfellevurderte undersøkelsene som professoren refererer til i videoen:
 
Human IgG and IgA responses to COVID-19 mRNA vaccines. 16.juni 2021.
 
Circulating Severe Acute Respiratory Syndrome Coronavirus 2 (SARS-CoV-2) Vaccine Antigen Detected in the Plasma of mRNA-1273 Vaccine Recipients. 20.mai 2021. https://academic.oup.com/cid/advance-article/doi/10.1093/cid/ciab465/6279075
 
SARS-CoV-2 mRNA vaccination induces functionally diverse antibodies to NTD, RBD, and S2. 8.juni 2021.
 
SARS-CoV-2 elicits robust adaptive immune responses regardless of disease severity. 4.juni 2021.
“Når mer eller mindre samtlige voksne nordmenn i disse dager skal ta stilling til hvorvidt man skal la seg vaksinere eller ikke, er det ikke uinteressant for den enkelte å ha nødvendig bakgrunnsinformasjon om graden av uredelighet hos produsenten av vaksinen.
Spørsmålet er med andre ord om helsepersonell som setter vaksinene i disse dager, er godt kjent med denne uredelige delen av Pfizers virksomhet og videreformidler dette på en saklig måte til de som skal vaksineres?
For å oppfylle kravene til et informert samtykke, er det grunn til å anta at også denne delen av Pfizers historie og virksomhet kan være av betydning for den enkelte.
Til de som ikke får informasjon om Pfizers bøtehistorie; la i hvert fall dette være et lite bidrag til pasientens informerte samtykke.” https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/kan-vi-stole-pa-pfizer-og-vaksinen-deres/o/5-95-184008?fbclid=IwAR0vRWmKmybYpfGxeYLHi0le0bdxEhLqxZvHgI4PPjAJ2roHPBJRPZOs-D8
Pfizer vaksina er under utprøving og er ikke ferdig testet før i 2023, noe du kan lese om her: “Actual Study Start Date : April 29, 2020
Estimated Primary Completion Date : November 2, 2021
Estimated Study Completion Date : May 2, 2023″
I Pfizers rapport om deres c 19 vaksine kan man lese at vaksinerte kan overføre deler av vaksinen til uvaksinerte ved hudkontakt, sex m.m. Se side 67 og side 132 her https://cdn.pfizer.com/pfizercom/2020-11/C4591001_Clinical_Protocol_Nov2020.pdf?fbclid=IwAR2RNkb4bt4D1PTGCN9WltE5QRPAT8UjllI-FkdJBft__fI0wykiIRvf7cs

 

FDA står for «Food and Drug Administration» og er det amerikanske overvåkningsorganet for medisinske produkter. I Norge er Folkeheleinstututtet det som kommer nærmest et tilsvarende organ som det FDA er i USA. Det er altså FDA som har hastegodkjent vaksinene i USA.
I 2009 så skrev forskere og leger i FDA et brev til daværende president Barack Obama der de ber ham om å rydde opp i korrupsjonen innefor FDA som har pågått i alt for lang tid. Men ble noe gjort? Neppe. Korrupsjonen i FDA er fremdeles vedvarende:
FDA Scientists Ask Obama to Restructure Drug Agency https://www.wsj.com/articles/SB123142562104564381
FDA scientists allege mismanagement at agency http://edition.cnn.com/2009/POLITICS/01/09/fda.scientists/
Hidden conflicts? Pharma payments to FDA advisers after drug approvals spark ethical concerns https://www.sciencemag.org/news/2018/07/hidden-conflicts-pharma-payments-fda-advisers-after-drug-approvals-spark-ethical
“This article highlights the importance of the FDA’s ongoing pediatric postmarketing safety reviews of regulated products, advice from the PAC, and FDA actions in the best interest of pediatric patients. This mandated process facilitates detection of safety concerns that may not be identified in prelicensure clinical trials. It continues to identify critical safety concerns, including unlabeled adverse events, frequent off-label use, product misuse, and secondary exposures in children.” https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26598453/
Institutional corruption of pharmaceuticals and the myth of safe and effective drugs https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/24088149/
De fleste har IKKE fått med seg at dyreforsøkene har blitt hoppet over når det gjelder c19 vaksinene, men det ble rapportert allerede tidlig i 2020:
“Given the need to quash the coronavirus, vaccine makers around the world are racing to speed up their timelines for development, a process that typically takes years. But companies are making extraordinary efforts to stagger trials and, in some cases, skip essential steps, such as animal testing.”
“Dette vet vi om Covid-19 Vaccine Moderna på godkjenningstidspunktet:
Vaksinen har fått en betinget (midlertidig) godkjenning for bruk hos personer fra 18 år.
Godkjenningen bygger på en studie med ca. 30.000 deltagere der halvparten fikk vaksinen, mens resten fikk narrevaksine (placebo). To doser ble gitt med 28 dagers mellomrom.
I studien fant man at vaksinen ga 94,1 % beskyttelse mot covid-19 sykdom fra 14 dager etter andre dose.
Beskyttelsen ser ut til å være god i alle aldersgrupper som var med i studien, og hos dem som hadde underliggende sykdommer som for eksempel astma, KOLS, diabetes, høyt blodtrykk og hjertesvikt.
Studien viste at de fleste opplever ubehagelige bivirkninger (som smerter og hevelse på stikkstedet, trøtthet, hodepine, frysninger, kvalme/brekninger, feber, muskel- og leddsmerter) de første dagene etter vaksinasjon.
Samtidig tyder studien på at risikoen for alvorlige bivirkninger er liten de første to månedene etter vaksinasjon. Etter at vaksinen er tatt i bruk er det meldt om noen tilfeller med alvorlige allergiske reaksjoner etter vaksinasjon. Dette vet vi ikke enda:
Hvor lenge vaksinen beskytter mot covid-19 sykdom Om vaksinen hindrer at man smitter andre. Det er foreløpig ingen eller begrensede data for: Barn og ungdom under 18 år Aldersgruppen over 75 år, Gravide og ammende Personer med nedsatt immunforsvar og de som bruker immundempende legemidler.
Vi kan ikke utelukke sjeldne bivirkninger som oppdages først når vaksinen tas i bruk og gis til mange flere og mer varierte grupper enn i studiene.” https://legemiddelverket.no/nyheter/andre-koronavaksinegodkjent-i-europa
“Covid-19 vaccines: In the rush for regulatory approval, do we need more data?After rollout under emergency authorisation, manufacturers of covid-19 vaccines now have their sights on regulatory approval. But what’s the rush, asks Peter Doshi, and is just six months of data from now unblinded trials acceptable?” https://www.bmj.com/content/373/bmj.n1244?fbclid=IwAR1ugH_P4XPQ05E5Xos89JSVbMtS5ASVRfhRHoTI_rZ-PlPg5CbgiH5pmWE
“En annen som har engasjert seg i debatten om ivermectin, er legen Anders Bugge. Han etterlyser i et debattinnlegg i Aftenposten en større debatt om medisinen. Til daglig jobber Bugge som overlege med spesialisering i indremedisin og geriatri, som er behandling av eldre.
– Ingen har hevdet vi vet alt eller vet nok. Men ingen hevder heller at ivermectin er farlig, sier han.
Bugge viser til kompetansen til forskerne som anbefaler ivermectin. Medisinen ble oppdaget av den japanske professoren Satoshi Omura i 1975, som resulterte i nobelprisen i 2015. Flere av de andre er også svært anerkjente forskere.
– Skal man liksom si at en nobelprisvinner i medisin ikke har peiling? spør Bugge.
Han blir oppgitt over at anbefalingen om å bruke ivermectin blir avfeid på det han mener er sviktende grunnlag.
– Det som dreper folk i dag, er ikke skabb. Vi er midt i en pandemi. Mange blir syke og får langtidsproblemer, og vi taper enorme summer penger. Jeg synes det er et rart argument, sier han.
Bugge viser til at ivermectin er svært trygt, reseptfritt og tas ukentlig i mange land, blant annet i Sør-Amerika. Der er det ikke et stort problem med resistens mot skabb eller andre parasitter. Ivermectin har også blitt tatt i bruk mot covid-19 i en rekke land, blant andre Mexico, Peru, Sør-Afrika, Slovakia, Tsjekkia og India.
– Hvis ivermectin er så effektivt, hvorfor er det så stor motstand mot det?
– Leger er ikke en enhetlig gruppe. Noen er puritanere som ikke vil ta risiko. De ønsker å få alt servert i en kjempestor studie som løser alt. Så har du de som er mer proaktive og tør å prøve noe nytt.
Både Eivind Hustad Vinjevoll og Anders Bugge er opptatt av å understreke at de ikke er motstandere av koronavaksinene. De tror at ivermectin kan bli sett på som en konkurrent til vaksinene, og at dette står i veien for utstrakt bruk av medisinen. Ivermectin er et generisk legemiddel. Dette vil si at patentet er utløpt, slik at ingen legemiddelfirmaer har enerett på å selge ivermectin, og det kan lages kopier. Dermed finnes ikke samme muligheter for profitt som for nye medisiner eller vaksiner.
Vinjevoll er på sin side ikke nådig i kritikken av Legemiddelverket, som han mener lener seg i for stor grad på anbefalingene fra WHO. Vinjevoll og Frontline covid-19 ciritcal care alliance anbefalte å bruke steroider i behandlingen av covid-19 allerede i mars 2020, mot rådene fra WHO. WHO begynte imidlertid å anbefale steroider i behandlingen i september samme år. Nå mener Vinjevoll at også ivermectin overses i Norge fordi man stoler for mye på WHO.
Og hylle en vaksine når man ikke vet noe som helst om langtidsvirkningene er ikke mye lurt. Dette er en reprise av løgnene FHI og myndighetene med viten og vilje begikk i 2009 da de påsto at svineinfluensavaksinen var trygg, der mere enn 800 personer ble alvorlig skadet av vaksina.
Publisert i Dagbladet 15. november 2020:
“Svineinfluensavaksinen Pandemrix ble godkjent for barn – uten å være testet på barn. «Hele vaksinasjonsprogrammet i 2009 var som et stort klinisk eksperiment.»” https://www.dagbladet.no/nyheter/godkjent-for-barn—uten-testing/73050408
Publisert i Dagbladet 17. november 2020:
“«Vaksinen er trygg», sa helseminister Anne-Grete Strøm-Erichsen (Ap) på Dagsrevyen 23. oktober 2009, da myndighetene rådet hele befolkningen til å vaksinere seg mot svineinfluensa.
– Det var det som hadde blitt fortalt meg av helsemyndighetene, at vaksinen var trygg. Jeg trodde på fagfolkene, sier hun til Dagbladet i dag. Hun hadde bare sittet noen få dager i statsrådsstolen da hun anbefalte folket å vaksinere seg.
Som Dagbladet har omtalt de siste dagene, var vaksinen Pandemrix så lite testet da den ble godkjent og tatt i bruk, at usikkerheten om bivirkninger i realiteten var betydelig. En av landets fremste eksperter på narkolepsi mener at så mange som 300 mennesker kan ha fått narkolepsi etter vaksinen.
Anbefalingen om massevaksinasjon ble vedtatt 23. oktober 2009. Samme dag kom det en rapport fra en pågående spansk studie av 51 barn i alderen 6-35 måneder – den første studien av selve svineinfluensavaksinen på barn. Dette var foreløpige data, med en oppfølgning på bare 21 dager etter at vaksinen var satt. Data for langtidsoppfølgning av barn forelå ikke da.
Til tross for den manglende testingen ble norske barn helt ned til seks måneder anbefalt å ta vaksinen. Bakgrunnen var – blant annet ifølge et brev Geir Stene-Larsen, daværende direktør i FHI (til høyre på bildet over), sendte kommunene – at «Nye data viser at også små barn tåler vaksinen godt».Geir Stene-Larsen ønsker ikke å kommentere dette i dag.
Faresignalene
Disse budskapene var ikke en del av myndighetenes informasjonsopplegg:
Svineinfluensavaksinen var ikke testet på barn. Den såkalte modellvaksinen som den bygget på, var bare testet på 300 barn i alderen 3 til 9 år.
På grunn av lite testing var det større usikkerhet om bivirkninger.
Svineinfluensavaksinen ble godkjent uten å avvente kliniske studier.
Produsenten hadde frasagt seg ethvert ansvar for eventuelle bivirkninger.
I vaksinens preparatomtale het det at «det er ingen klinisk erfaring med bruk i eldre, barn eller ungdom».
EUs helsesikkerhetskomité ga ingen anbefaling om massevaksinasjon, og ingen anbefaling om å vaksinere friske barn.
Den tyske legeforeningen gikk i november 2009 ut og advarte mot Pandemrix, særlig til barn og gravide, på grunn av manglende kliniske data.
Amerikanske Food and Drug Administration (FDA) nektet å godkjenne svineinfluensavaksine med adjuvans, «forsterkeren» i vaksinen, fordi man ikke visste nok om sikkerheten.” https://www.dagbladet.no/nyheter/vaksinen-er-trygg/73052927?fbclid=IwAR3n1qblES_3ldYyvXvNx3dFDIOqMkZP30PpBtvKAba46HO0vKAzx3UtYvs
“De fleste som fikk narkolepsi etter svineinfluensavaksinen ble syke innen to år, viser svensk studie. Den svenske studien viser at de fleste ble syke to år etter vaksinering, men at tiden mellom første symptom på narkolepsi til diagnosen i pasientjournalen er lang og svært varierende. I gjennomsnitt tok det 67 uker å få diagnosen, ifølge den svenske undersøkelsen.” https://www.dagensmedisin.no/artikler/2016/07/08/syke-innen-to-ar-etter-vaksinering/?fbclid=IwAR24xxDr3Z0RPxNa0bCFiVIir_kII6TMS_VORy3VuEo4hK2-9UNKsQMUsws
“For første gang har vitenskapen fått se hvor budbringeren (mRNA) i c 19 vaksinen har tatt veien i kroppen etter den har blitt inijisert. Man trodde først at den ville bli værende i skulderemuskelen, men det var feil, veldig feil.
Vaksine forskere har antatt at de ny mRNA c 19 vaksinene ville oppføre seg som tidligere vaksiner og at piggproteinet i vaksinene, som er årsaken til de fleste alvorlige bivirkningene, det vil holde seg stasjonært i skuldermuskelen. Men det gjør det altså ikke. I stedet så går det inn i blodstrømmen der det i flere dager etter vaksinasjonen sirkulerer i kroppen og samler seg i organer og vev, blant annet i milten, beinmargen, leveren, binyrene. Den største konsentrasjonen finner man i eggstokkene.
Det har i lang tid vært kjent at piggproteinet er et sykdomsfremkallende protein og at det kan forårsake skade hvis det sirkulerer i kroppen.
Labdyr som har fått injisert piggproteinet i blodet utviklet kardiovaskulære problemer, og proteinet krysset også blodhjernebarrieren og forårsake skade på hjernen deres. https://www.nature.com/articles/s41593-020-00771-8
Et dyrestudie fra renomerte SALK Institute  som viser hvordan piggeproteinet skader celler på innsiden av åreveggene (epithelia) og kan forårsake vaskulær sykdom.  https://www.ahajournals.org/doi/10.1161/CIRCRESAHA.121.31890

Et annet dyrestudie viser hvordan piggproteinet krysser blod-hjernebarrieren på mus. https://www.nature.com/articles/s41593-020-00771-8

 

https://www.nature.com/articles/s41598-018-34171-7?fbclid=IwAR3mkEzmuJzfKogSmHMj76W2NpKXigtP-SyQGQwFdJsMTJ1lCB3XbtJ6lw0

 

Et fersk studie fra Oxford bekrefter at piggeproteinet produseres og distribueres i kroppen som følge av vaksinen. https://academic.oup.com/cid/advance-article/doi/10.1093/cid/ciab465/6279075?fbclid=IwAR2zu98eP2BwtuNCt_kOwk1iftIaVuJjqSu8JK_kpvCzP_JUBNktcjCA0Xo

 

Her er en studie som forteller at cytokin storm er høyst relevant med mRNA-vaksiner. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7943455/

 

“Sist helg fortalte Aftenposten historien om Marhú Salas og Cathrin Svanevik Frøyen som opplevde uregelmessigheter i menstruasjonen etter å ha tatt Moderna- og Pfizer-vaksinene. Etter at Aftenposten omtalte fenomenet har Statens legemiddelverk mottatt mange meldinger fra kvinner. Flere krever økt oppmerksomhet om kvinnehelseforskning og ønsker svar på hvorvidt uvanlig menstruasjon er en bivirkning av koronavaksinene.” https://www.aftenposten.no/norge/i/x31Vep/kvinner-over-hele-verden-melder-om-mens-endringer-etter-koronavaksine?fbclid=IwAR0bmO8a32uhq3rcz8fQ9CWA5e4v61S7jW6_t2i_kzxB4rU2-Va9xaNTNlw

 

 

Ut i fra dette som de danske vaksineforskerne Benn og Aaby sier om det danske FHI sine regler når det gjelder vaksinasjon av barn, så er kriteriene for å begynne å vaksinere 12 åringer overhodet ikke til stedet, like forbasket så promoterer Dagbladet vaksinering av barn https://www.aftenposten.no/meninger/kommentar/i/weM44M/nyt-sommeren-unger-til-hoesten-kan-det-bli-sproeyte?fbclid=IwAR2Y2XcV8mazDsMX1sCPIDD9acljOOY-KZrEvjXXmC1ypgtixYHE8zF0Re4

 

 

“En ny vaccine opfylder ikke Sundhedsstyrelsens egne kriterier for, hvornår børn skal vaccineres – herunder at den er tilstrækkelig gennemprøvet på børn, og at sygdommen er tilstrækkelig alvorlig. Med den nuværende viden bør børn altså ikke vaccineres mod COVID-19. I Danmark har Sundhedsstyrelsen det kriterium, at der kun indføres vacciner, der beskytter mod alvorlig sygdom: ”Sygdommen, der vaccineres imod, skal have en vis alvorlighed og hyppighed for at retfærdiggøre, at der indføres en vaccination mod sygdommen i børnevaccinationsprogrammet.

 

Sundhedsstyrelsens udgangspunkt er, at sygdommen skal være alvorlig for det enkelte barn og derfor vigtig at forebygge”, står der på deres hjemmeside. Alvorlighedskriteriet danner bl.a. baggrund for, at vi ikke vaccinerer børn mod influenza og skoldkopper. Derudover skal der ifølge Sundhedsstyrelsen være ”bred erfaring med vaccinen blandt børn: Vaccinen skal være afprøvet på større grupper af børn for at sikre, at vaccinens virkning samt bivirkning er kendt blandt børn”.

 

Yderligere skal der ”være tilstrækkelig dokumentation for, at fordelene ved at vaccinere for en sygdom klart overstiger risikoen for bivirkninger”. Men en ny COVID-19 vaccine opfylder ikke Sundhedsstyrelsens egne kriterier: COVID-19 er mindre alvorlig for yngre personer, end influenza er. Fx var den estimerede dødelighed relateret til influenza blandt 0-14-årige børn i perioden 2013-2018 i gennemsnit 20 børn pr. år. Indtil videre har vi ikke haft nogen COVID-19-dødsfald blandt personer under 30 i Danmark. Med den viden, vi har i dag, er COVID-19 ikke en alvorlig sygdom for børn noget sted i verden.

 

Kriteriet om ”bred erfaring blandt børn”.

 

Blandt fire firmaer med vacciner i fase-3-forsøg [sidste fase i vaccineforsøg med test på mennesker, red.], der for nyligt offentliggjorde deres protokoller, er der kun ét firma, der inkluderer børn ned til 5 år. Studiegruppernes størrelse er ikke oplyst, men studiet inkluderer i alt 12.390 personer og med 12 studiegrupper, heraf kun én med børn, er det formentlig højst nogle tusinde børn.

 

Som tommelfingerregel kræver det 65.000 forsøgsdeltagere for at påvise 3 tilfælde af en bivirkning, der optræder med en hyppighed på 1 ud af 10.000. For at sætte det i kontekst vil bare én alvorlig bivirkning ud af 10.000 vaccinerede børn lede til 5-6 tilfælde per årgang i Danmark, hvilket er meget, givet sygdommens milde forløb for børn. Der er ingen af de fire vacciner, der bliver testet blandt børn under 5 år. Der er altså ikke ”bred erfaring blandt børn”, som ellers er Sundhedsstyrelsen eget kriterie for en gennemtestet vaccine.

 

Overstiger fordelene risikoen for bivirkninger?

 

Kriteriet om, at der er tilstrækkelig dokumentation for, at fordelene ved vaccinen overstiger risikoen for bivirkninger, er heller ikke opfyldt. Alvorligheden af sygdommen for børn er mindre end den for influenza, som vi ikke anbefaler at vaccinere børn imod, og risikoen for bivirkninger er indtil videre ukendt. Som skrevet i et læserbrev i tidsskriftet BMJ for nyligt: “Vaccines [mod COVID-19, red.] will not be proven to be safer for children and young people than the infection for some years, if ever”. https://www.raeson.dk/2020/forskere-benn-og-aaby-skal-vi-vaccinere-born-mod-covid-19-nar-muligheden-kommer/?fbclid=IwAR2spd91nyExIPgz-j79cPFZ71iGjzTX8cPrX2ymWJYu9QZTydc5WniH-Hshttps://www.raeson.dk/2020/forskere-benn-og-aaby-skal-vi-vaccinere-born-mod-covid-19-nar-muligheden-kommer/?fbclid=IwAR2spd91nyExIPgz-j79cPFZ71iGjzTX8cPrX2ymWJYu9QZTydc5WniH-Hs

 

“Vi har naturlig immunitet og billige behandlinger for COVID-19. Dette er et faktum. Fakta er at ingen trenger eksperimentell behandling som vil gjøre ham eller henne sjuk. Folk som fremmer COVID-19-vaksiner gjør det for penger og makt. Ei dansk forskergruppe ledet av Stine SF Nielsen fra avdeling for smittsomme sjukdommer ved Aarhus Universitet har publisert resultatene av et viktig forskningsprosjekt på immunitetsutvikling overfor SARS-CoV-2, eller koronaviruset.
Studien er publisert av The Lancet, og den var støttet av det danske undervisnings- og forskningsdepartementet og det danske innovasjonsfondet. Forskerne så etter antistoffer hos 203 personer som testet positivt. 202 av dem hadde utviklet antistoffer.
De grupperte dem i (a) asymptomatiske, (b) milde symptomer og (c) alvorlige Covid. Så de første gruppene representerte i hovedsak helt sunne mennesker, men som testet positivt eller hadde en rennende nese (veldig milde symptomer, som de beskriver som «ingen begrensninger i daglige aktiviteter»).
Den andre gruppen var mennesker som faktisk hadde forkjølelse («begrensninger i daglige aktiviteter»). Og den tredje gruppen var innlagte pasienter. Det bemerkelsesverdige er at alle pasienter, uansett om de hadde vært veldig sjuke eller bare testet positive, hadde en robust antistoffrespons. Og ikke bare kunne det påvises at antistoffene var til stede, men de danske forskerne demonstrerte at antistoffene var veldig effektive og faktisk hadde nøytraliserende kapasitet. https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2352396421002036#!

 

 

“Seasonal colds are by all accounts no fun, but new research suggests the colds you’ve had in the past may provide some protection from COVID-19. The study, authored by infectious disease experts at the University of Rochester Medical Center, also suggests that immunity to COVID-19 is likely to last a long time – maybe even a lifetime.

The study, published in mBio, is the first to show that the COVID-19-causing virus, SARS-CoV-2, induces memory B cells, long-lived immune cells that detect pathogens, create antibodies to destroy them and remember them for the future. The next time that pathogen tries to enter the body, those memory B cells can hop into action even faster to clear the infection before it starts.

Because memory B cells can survive for decades, they could protect COVID-19 survivors from subsequent infections for a long time, but further research will have to bear that out.

The study is also the first to report cross-reactivity of memory B cells – meaning B cells that once attacked cold-causing coronaviruses appeared to also recognize SARS-CoV-2. Study authors believe this could mean that anyone who has been infected by a common coronavirus – which is nearly everyone –  may have some degree of pre-existing immunity to COVID-19.”
https://www.urmc.rochester.edu/news/story/can-the-common-cold-help-protect-you-from-covid-19?fbclid=IwAR3S_eJifgOsm5wAKyTfo9_NefOZNDA-FXpiDvNKDL2QA5yUyG6lsjmsmG4

 

 

“Hva er forskjellen på mRNA-vaksinen og de andre vaksinene vi kjenner til?
– De tradisjonelle vaksinene inneholder døde eller svekkede virus eller biter av virusets overflate; ingen av dem kan gi virussykdommen. Når disse sprøytes inn, tror immunsystemet at det er et ekte virusangrep og starter forsvaret, så man kan få litt feber og føle seg litt uvel. Men immunsystemet lagrer også informasjonen om viruset, sier overlege Preben Aavitsland i FHI.
Han forklarer at mRNA-vaksinene er annerledes:
De inneholder en kopi av oppskriften, altså arvestoffet, på koronavirusets piggprotein, de piggene som dekker virusets overflate.
Denne kopien sprøytes inn i kroppen og tas opp i noen celler i armen. Her leses oppskriften, slik at det lages litt piggprotein.
– Da våkner immunsystemet og starter et motangrep mot piggproteinet som immunsystemet oppfatter som hele koronaviruset. Dermed blir man immun mot det ekte viruset. Deretter går mRNA-biten til grunne.”
Og tar man seg tid til å lese linkene over her så ser man jo at det Aavitsland beskriver her, det har ikke gått etter planen.

 

Relatert lesing: 
Her har jeg tatt et tilbakeblikk på svineinfluensavaksinen og dokumentert hvor mange som ble syke av den: https://olehartattordet.blogg.no/noen-saers-gode-og-relevante-sporsmal-rundt-covid-19-viruset-og-corona-krisa.html

Er flertallet av politikere narsissister og psykopater?

Svært mange tror ikke at politikerne er i stand til å begå bevisste ondskapsfulle handlinger mot egen befolkning fordi folk flest selv ikke er i stand til å gjøre noe slikt, og det er for å si det mildt en livsfarlig antakelse, og det vitner om en farlig kunnskap og historieløshet.
Mange av dem som sitter i maktposisjoner mangler samvittighet, men er dyktige til å late som om de er både empatiske og forståelsesfulle, jeg snakker da om narsissister og psykopater som er mestere i å føre folk bak lyset.
Pressen har stemplet Donald Trump som en narsissist, noe som er godt mulig at han er, men den samme pressen er overhodet ikke interessert i å stille spørsmål om maktmennesker her hjemme har slike personlighetsforstyrrelser. Journalist yrket hører også til den kategorien der slike individer trives og trekkes mot, og de samarbeider for tiden svært godt med makta. Det kan nesten se ut som om disse to maktkonstellasjonene beskytter hverandre siden de kun stempler ett individ som narsissist, mens alle andre får være i fred.
Det er på høy tid å rette søkelyset mot dem som bruker vår empati mot oss, som bruker propaganda og hersketeknikker for å dekke over sine egne synder og medmenneskelige mangler og som fremstiller seg som altruistiske enda de er det stikk motsatte.
Hver gang det er valg så legger politikerne fra høyre og venstre siden ut “produkter” for salg som “kjøpes på nytt” om igjen og om igjen av forbrukerne (velgerne) istedet for at de forlanger bedre “produkter” og systemer som gagner dem.
Hvis noen hadde forsøkt å selge oss varer som var like ubrukelige og skadelige som våre “kjære” folkevalgte og partiene deres selger og som koster samfunnet enorme summer, så ville både produsent og leverandør gått konkurs, fått enorme bøter og blitt fengslet for lang lang tid. Mens politikerne de belønnes for sine forbrytelser og vandalisme.
Og ved neste valg så vil vi nok en gang krangle om hvilket “produkt” vi burde velge i fra nederste hylle inne i søplecontaineren, der markedsførerne har fått oss til å tro at vi velger fra øverste hylle i et flunkende nytt supermarked, da selgerne vet akkurat hvordan de presenterer et produkt, og de vet også at vi alle er plaget av korttidshukommelse og at vi tror at det å gjenta det samme om og om igjen det vil gi helt andre resultater enn det har gjort tidligere.
I korte trekk så snakker vi i bunn og grunn om svindyre defekte og farlige varer uten garanti, som tvinges på oss om vi vil ha dem eller ikke.
Selvkritikk og selvinnsikt vet ingen av de politiske fløyene hva er for noe. All den ubotelige skaden de selv har forårsaket lukker de øynene for og fokuserer kun på den andre siden sine feil og mangler.
Aldri har det vel vært tydeligere at flertallet av våre “kjære” folkevalgte er lystløgnere som kun er ute etter å mele egen kake.
Tidligere så var parasittene flinkere til å lure oss, men i dag så skjer det omtrent helt åpenlyst, enda så bryr vi oss ikke. Hvorfor er det slik ? Degenerer vi, blir vi dummere og dummere, mens politikerne blir smartere og smartere ?
Og mange av oss, ja kansje de fleste tror at fordi vi kan stemme hvert fjerde år så har vi et demokrati der din og min stemme har noen betydning. Slik er det jo ikke, for skal det partiet man stemmer på ha noe å si og kunne innfri sine valgløfter må det minst ha mer enn femti prosent av stemmene for å kunne realisere dem. Noe som er helt urealistisk og derfor blir det hestehandel mellom partiene. Hadde partiene hatt rent mel i posen så hadde fortalt oss dette ved vært valg, selv om det egentlig er selvinnlysende.
Skulle folket heve røsten og mange si nei, så bryr ikke våre “kjære” folkevalgte seg om det heller, men kjører det løpet der de kan mele sin egen kake uten en tanke over fremtidige konsekvenser for samfunnet ellers.
Og tror du at politikerne tjener folket ? Se på hva de sier og ikke hva de gjør. De tjener de store korporasjonene og pleier forholdene til dem som kan berike dem enda mer når de slutter som politikere. De gir dem skattelette for at de skal skape flere arbeidplasser, men de krever ikke at de som får disse skattelettene skal dokumentere at de har skapt flere arbeidsplasser utifra skattelettene de har fått. Hvis du eller jeg hadde sagt at vi skulle skape arbeidsplasser hvis vi fikk skattelette uten å dokumentere at vi skapte arbeidsplasser, hvordan tror du det ville gått ?
Man behøver ikke være den skarpeste kniven i skuffen for å forstå hvordan det ville gå.
Stortinget er ikke lenger bebodd av mennesker som ønsker samfunnets beste, det er bebodd av løpegutter som tjener den globale mafiaen.
Her er en særdeles god beskrivelse av dem som trekkes mot politikken:
“De står for nesten all strid og ondskap mellom mennesker, og i deres fotspor finnes mange ødelagte liv. Du finner de bl.a. innenfor politikk og offentlig virksomhet.
Antallet psykopater i lederstillinger er dobbelt så høyt som for befolkningen generelt. De tiltrekkes av makt, og de såkalt sosialt tilpassede psykopatene besitter ofte høye stillinger i samfunnet.
De siste årene har media nærmest eksplodert av saker om ledere som har misbrukt systemet for egen private gevinst. De manipulerer seg frem til ledende stillinger med bedrag, løgner og trusler. De skaper intriger og herser med kollegene. De nekter å lytte til andre, og de tråkker på andre for å fremheve seg selv.
Psykopatens kjennetegn er maktsyk, egoisme, manglende skyldfølelse, hensynsløshet, hevnlyst og trang til å nedverdige. De dreper livsgnisten hos sine ofre, med sin sykelige egoisme. De har behov for å pine og ydmyke andre med hån, løgner og intriger.
Psykopaten kjenner ingen lojalitet mot bedrifter, kolleger eller samfunnet, kun mot seg selv. De hater kreative mennesker, og ser på de som farlige konkurrenter. Gode ideer, tiltak og tanker blir møtt med mistro og avvisning. De tar gjerne æren for andres innsats.
På grunn av kameraderi og prestisje beskytter de profesjonelle og forståsegpåerne hverandre. Når de gjør feil lar de gjerne offeret gå til grunne for å skjule feilen. Da er sporet borte, og de selv er berget. De kan drive rene hekseprosesser mot en person for og ikke bli avslørt.
Regler, avtaler og vedtak brytes ettersom det passer. Går det bra, tar de æren alene, går det galt er det felles ansvar, hvis de da ikke finner en syndebukk. I sin egen virkelighetsoppfatning er psykopaten feilfri.
Når psykopaten har nådd sitt mål, skjer det uunngåelige, de ødelegger det de har erobret. Når da skipet synker tenker han kun på å redde sitt eget skinn og forsvinner først av alle.”
https://web.archive.org/web/20120222023832/http://www.abcnyheter.no/borger/borgermeninger/090702/psykopater-i-politikk-og-ledelse

politikerne har i samarbeid med vaksineindustrien og pressa ødelagt det naturlig imunforsvaret til mange barn

Photo of nine month baby crying, isolated

 

“Når vi unnlater å trene immunforsvaret vårt riktig kan det ha alvorlige konsekvenser. Når laboratoriemus oppvokst i nesten sterile forhold ble plassert sammen i samme bur med kjæledyrmus oppdratt under standardforhold, bukket noen av laboratoriemusene under for patogener som kjæledyrmusene var i stand til å bekjempe.

Ytterligere studier av mikrobiomet – bakteriene som normalt bor i tarmene og andre steder – har vist at mus oppdratt under bakteriefrie forhold eller i nærvær av antibiotika hadde redusert og endret immunrespons mot mange typer patogener. Disse studiene antyder at for å opprette et sunt immunsystem, jo mer mangfoldig og hyppig møter med antigener, jo bedre.

Hysteriske politikere har nå i snart halvannet år fratatt millioner av barn denne naturlige eksponeringa for smittestoffer og dermed drevet hasardspill med immunsystemet deres. Som dr. Farber forklarer, kan dette få skjebnesvangre følger for dem mange tiår inn i framtida, og barna på New Zealand har begynt å merke konsekvensene. Våre herskere begår massive forbrytelser mot barn gjennom å ødelegge immunsystemet deres, og det for et virus som knapt noen barn blir sjuke eller dør av.”

Les videre her https://steigan.no/2021/07/new-zealand-barn-blir-sjuke-i-stort-antall-pa-grunn-av-covid-immunitetsgjeld/?fbclid=IwAR31mQVh0eTeRvtJB8jNppSzJJlUilEaZqbjtshT3GJTz7A8-sJtKOff3vA

 

Relatert lesing:

https://olehartattordet.blogg.no/relevante-c-19-dokumentasjon-som-ikke-kan-kategoriseres-som-konspirasjonsteorier.html

 

https://olehartattordet.blogg.no/barn-og-korona-smitte.html

 

https://olehartattordet.blogg.no/noen-saers-gode-og-relevante-sporsmal-rundt-covid-19-viruset-og-corona-krisa.html

 

https://olehartattordet.blogg.no/korona-kavalkade.html